خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/13 - 11:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امورداخلی کشور پیش بینی کرد

امکان تصویب لایحه جامع قانون انتخابات در مجلس یازدهم

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: با توجه به شرایطی که پیش آمد، لایحه جامع قانون انتخابات در مجلس دهم به تصویب نمی‌رسد و مجلس یازدهم می‌تواند این لایحه را به نتیجه برساند.

محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص سرنوشت لایحه جامع قانون انتخابات، اظهار داشت: کارگروهی برای بررسی لایحه جامع قانون انتخابات در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس تشکیل شده بود اما به دلیل برگزاری انتخابات و شیوع ویروس کرونا امکان فعالیت این کارگروه مهیا نشد.



عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس مجلس بیان کرد: لایحه جامع قانون انتخابات در دوره دهم مجلس شورای اسلامی امکان به تصویب رسیدن ندارد.



وی با بیان اینکه مجلس دهم زمان لازم برای تصویب لایحه را ندارد، افزود: مجلس یازدهم می‌تواند لایحه جامع قانون انتخابات را بررسی و به تصویب برساند.



محمودی شاه نشین ادامه داد: دو مرتبه اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اخیرا در مجلس مطرح شده که یک بخش آن پیش از انتخابات تصویب و اجرا شد و اخیرا نیز طرحی در مجلس تصویب شده که در مورد نحوه گزارش‌های واصله در مورد کاندیداها به شورای نگهبان است.



نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: قانونی که پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی تصویب و اجرا شد در مورد تشدید برخورد با تخلفات انتخاباتی بود و مواردی مانند شفافیت هزینه های انتخاباتی کاندیداها نیز در آن اصلاحیه قانون انتخابات مجلس وجود داشت.



عضو فراکسیون مستقلین ولایی دوره دهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرحی که اخیرا در خصوص اصلاح قانون انتخابات مجلس تصویب شده، برای تحدید اختیارات شورای نگهبان نیست بلکه برای این است، افرادی که در مورد کاندیداها گزارش می‌دهند به‌صورت مستند و شفاف گزارش بدهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297263
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار