خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/27 - 11:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مسعودی با اشاره به چهاردهمین سالروز تأسیس شبکه رادیویی گفت‌وگو:

امروز نیازمند شنیدن صدای اندیشه‌ها هستیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه گفت‌وگو بین اندیشه‌ها و افکار مختلف تأکید و تصریح کرد: از منظر تمدن بزرگ اسلامی و ایرانی نیز انسان‌ها ملزم به شنیدن سخنان متفاوت و برگزیدن بهترین آن‌ها شده است.

اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به 27 اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس رادیو گفت‌وگو؛ بر ضرورت جا انداختن فرهنگ گفت‌و‌گو در کشور تأکید و اظهار کرد: این رسانه که با شعار «صدای اندیشه‌ها» فعالیت خود را 14 سال پیش آغاز کرده تلاش داشته فضایی تعاملی بین افکار و اندیشه‌های مختلف در کشور ایجاد کند.



نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ذات انسان برگرفته از تفاوت‌‎های طبیعی است و انسان‌ها ملزم هستند با وجود این تفاوت‌ها در کنار یکدیگر زیست اجتماعی داشته باشند لذا گفت‌وگو بین این فرهنگ‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.



وی تأکید کرد: برای اینکه بشر بتواند به صورت مسالمت آمیز زیست، اجتماعی داشته باشد نیاز به درک تفاوت‌ها دارد تا با وجود تضارب آراء از تمام اندیشه ها و افکار و بهره گیری شود و این مهم رسالت رادیو گفت‌وگو است.



این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: از منظر دینی و از منظر تمدن بزرگ اسلامی و ایرانی نیز انسان‌ها ملزم به شنیدن سخنان متفاوت و برگزیدن بهترین آن‌ها شده است و این مهم دستور قرآن کریم است که به بندگانی که سخنان همه را می‌شنوند و بهترین آنان را برمی‌گزینند، بشارت می‌‎دهد.



مسعودی با بیان اینکه این مهم در سیره و روش ائمه اطهار(ع) بوده است، افزود: متأسفانه اکثر اختلافات مبنایی بشر امروز از سر نا آگاهی و جهالت است و آگاهی بیشتر و کامل تر منجر به کاهش اختلافات در دنیای امروز می‌‎شود که شناخت و آگاهی نیز بر اثر گفت‌وگو حاصل می‌شود.



وی با اشاره به سیره پیامبران و ائمه معصومین(ع)، ادامه داد: حتی پیشوایان دینی ما با کافران نیز مناظره و مباحثه می‎‌کردند و این مناظره صرفا برای کشف حقیقت بوده است لذا کرسی‌های نظریه‌پردازی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند برای این است که بهترین نظریه‌‎ها شنیده و برگزیده شود.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم یادآور شد: نتیجه مباحثه در عین وجود تضارب آراء و بهره گیری از تمام اندیشه ها و افکار، منجر به احیای عقل و تکامل علوم، پرورش اندیشه‌های آزاد، عیان شدن حقایق و تحقق دستور قرآن کریم و سیره پیامبران و ائمه معصومین(ع) خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 297865
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار