خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/20 - 16:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سامری:

اقدامات دولت در خوزستان برای مدیریت سیل غیرکارشناسی است

نماینده مردم خرمشهر در مجلس با بیان اینکه آقای روحانی در تهران نشسته‌اید، به داد مردم خوزستان برسید، گفت: اقدامات و تصمیمات دولت در مدیریت سیل غیرکارشناسی است.

عبدالله سامری در گفت وگو با  خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه کنترل سیل در شهرستان‌های خوزستان از عهده دولت خارج شده است، گفت: در استان این موضوع به خوبی مشهود است و سفر وزرا به خوزستان صرفا نمایش سیاسی است و کمکی به مردم نکرده است.



نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: جز کمک های مردمی، نیروهای جهادی و سپاه پاسداران کمکی ندیدیم؛ دولت در خوزستان برنامه‌ای برای مقابله با سیل ندارد و تنها به شکستن دایک‌ها یکی پس از دیگری اقدام می‌کند این در حالی است که با این اقدام آب وارد مناطقی که درگیر سیل نشده‌اند، می‌شود.



وی ادامه داد: دولت در خرمشهر به دنبال اقدام غیرکارشناسی و ناگواری بود که بر اساس آن آب را از هورالعظیم به سمت شلمچه هدایت کند تا وارد اروندرود شود اما ما آنها را توجیه کردیم و به فوریت جلوی آن را گرفتیم زیرا با این اقدام شهر خرمشهر زیر آب می‌رفت.



این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: روز قبل از این اقدام نیز به باز کردن سد تنظیمی  منتهی به بهمن‌شیر اقدام کردند که با اعتراض نماینده آبادان و بنده مواجه و مرتکب اشتباه نشدند زیرا اگر این کار را انجام می‌دادند بسیاری از روستاها در محاصره آب قرار می‌گرفتند؛ هر چند از دولت می‌خواهیم برای انجام چنین اقداماتی با ما نمایندگان مشورت کند، چرا که ما از وضعیت استانمان آگاهی بیشتری داریم اما همکاری مناسبی را ندارند؛ دولت روحانی در این زمینه نمی‌تواند کاری انجام دهد و مردم یکی پس از دیگر متضرر شدن می شوند.



سامری افزود: در گذشته در رابطه با مدیریت سازمان آب و برق استان بارها سخن گفتیم زیرا تمامی مشکلات امروز خوزستان متوجه آن است و اجازه داد رسوبات پشت سدها جمع شده و رخنه کند و آبی که از سمت شمال خوزستان به پشت سد دز و کرخه هدایت می‌شود به علت عدم لایروبی کارون و کرخه است و جای اینکه دریچه سدها را به تدریج باز کنند بدون کار کارشناسی اقداماتی را انجام می‌دهند و زمانی که ما اعتراض می‌کنیم می‌گویند که مدیرکل و فلان مسئول سازمان نظر داده است.



آقای روحانی! در تهران نشسته‌اید، به داد مردم خوزستان برسید



عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم، با بیان اینکه آقای روحانی! در تهران نشسته‌اید، به داد مردم خوزستان برسید، تصریح کرد: با مدیریت فعلی سیل کنترل نمی‌شود، تمام خوزستان دارد زیر آب می رود و آب روانه شهرهای جنوبی استان می‌شود؛ مسئولان دولتی اگر مدیر نیستند اجازه دهند افراد دیگر این مسئولیت و مدیریت سیل را برعهده بگیرند زیرا به طور قطع تصمیمات و اقدامات دولت در خوزستان برای مدیریت سیل غیرکارشناسی است.



سفر روحانی، جهانگیری و وزرا به خوزستان خروجی مناسبی نداشته است



این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه سفر روحانی، جهانگیری و وزرا به خوزستان خروجی مناسبی نداشته است، گفت: عملکرد ضعیف دولت منجر به زیر سوال بردن عملکرد نیروهای مردمی و سپاه که در خوزستان در حال تلاش هستند، شده و همچنین نمایندگان نیز به دلیل این عملکرد زیر سوال رفته‌اند در حالی که امور اجرایی برعهده دولت است نه مجلس./



پایان پیام

  • کد خبر : 277594
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار