خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/27 - 10:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
/نمایندگان پس از حمایت مقام معظم رهبری از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت/

افضلی: استانداران نیازهای اقشار مختلف مناطق محروم به بنزین را شناسایی کنند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اعتقاد دارد استانداران باید نیازهای مربوط به بخش های مختلف را شناسایی کنند تا اقشار مختلف دچار مشکل نشوند.

نظر افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جلسه‌ درس خارج فقه درباره‌ مسائل پیش‌آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، گفت: با توجه به اینکه طرح مربوط به افزایش نرخ بنزین در حال اجرا است، باید کاستی های این مهم هر چه سریعتا شناسایی و برطرف شود.



نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظر می رسد استانداران باید نیازهای مربوط به بخش های مختلف را شناسایی کنند تا اقشار مختلف دچار مشکل نشوند؛  به عنوان مثال در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه 27 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و کشاورزان برای تردد نیازمند سوخت بیشتر هستند.



وی ادامه داد: در این بین نباید فراموش کرد در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم حمل و نقل عمومی مانند مترو و ناوگان اتوبوسرانی وجود ندارد و سهمیه 60 لیتری برای افراد کافی نیست زیرا تردد به مرکز استان یا ترددهای درون شهری نیازمند تعیین سهمیه بندی جدیدی است.



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه مسئولان باید جایگاه های CNG را در مناطق محروم توسعه دهند، تصریح کرد: در این بین دولت نباید اجازه دهد افراد به دلیل افزایش نرخ بنزین، قیمت مواد خوراکی که نیاز اولیه مردم است را افزایش دهند.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت تدبیر درستی داشته باشد وگرنه اگر قیمت ها افزایش یابد، مردم دچار مشکل جدی می شوند و تحت فشار شدیدتری قرار خواهند گرفت.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه با اشاره به طرح مدیریت مصرف سوخت فرمودند در این کار سررشته ندارم و نظرات کارشناسی نیز متفاوت است اما گفته بودم اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند از آن حمایت می‌کنم.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: سران قوا به پشتوانه کارشناسی یک تصمیمی گرفتند و طبعاً باید اجرا شود یقینا برخی مردم از این تصمیم نگران و ناراحت می شوند یا به ضرر آنهاست اما تخریب و آتش زدن کار مردم نیست کار اشرار است./



پایان پیام

  • کد خبر : 291305
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار