خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/11/24 - 20:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ابراهیمی مطرح کرد:

افزایش کیفیت کتب محصول واگذاری ممیزی به انتشاراتی‌ها/ وزارت فرهنگ عهده‌دار نظارت عالیه شود

عضو هیأت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تفویض اختیار به ناشران در مورد نشر و تولید کتاب، حس اعتمادزایی ایجاد می‌کند و این مهم منجر به افزایش کیفیت کتب می‌شود.

علیرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه تفویض اختیار به ناشران در مورد نشر و تولید کتاب می‌تواند با حمایت از سوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی انجام شود، گفت: کتاب و مطبوعات در جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ از این رو نباید از نظارت در این حوزه غافل شد اما می‌توان آزادی عمل بیشتری ایجاد کرد.



نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ویژگی‌هایی را برای واگذاری بیشتر اختیارات در حوزه نشر کتاب به انتشاراتی‌ها تبیین کرد تا در آینده با مشکل مواجه نشویم، اظهار کرد: هم‌اکنون با تجربه به دست آمده و  شرایط موجود می‌توان با درنظر گرفتن ملاحظات، کم کم این سیاست را اجرا کرد.



وی تصریح کرد: برای واگذاری ممیزی حوزه نشر به صنف کتابدارها و انتشاراتی‌ها باید سیاست‌گذاری کلان و نظارت برعهده وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی باشد و چارچوبی  برای اجرای این کار اتخاذ شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تفویض اختیار به ناشران در مورد نشر و تولید کتاب حس اعتمادزایی ایجاد می‌کند و این مهم منجر به افزایش کیفیت کتب می‌شود.



عضو هیأت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه برخی از انتشاراتی‌ها هستند که طی سال‌های گذشته هیچ مشکلی نداشته و عملکرد مثبت خودشان را اثبات کرده‌اند و در این میان برخی دیگر نیز به دلیل وابستگی به مراکز علمی و غیره از استاندادرهای لازم برخوردار هستند لذا تفویض اختیار به ناشران کمک بزرگی برای کاهش زحمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 189356
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار