خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/01/22 - 12:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
نگهبان سلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه 95:

افزایش چشمگیر اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه95 پروژ های عمرانی نیمه کاره در شهرستان ها را به اتمام می رساند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با استقبال از افزایش قابل قبول بودجه عمرانی و لایحه بوجه سال گذشته افزود: با این بودجه بسیاری از پروژ های عمرانی نیمه کاره در شهرستان ها به اتمام می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمود نگهبان سلامی در درنشست علنی امروز (یکشنبه 22 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه 95 در موافقت با آن گفت: بودجه سال 95 نخستین بودجه بعد از رهایی از تحریم های غرب به شمار می آید بنابراین فرصت بسیار خوبی برای اقتصاد ایران است که این بودجه در حوزه های مختلف، ویژگی های بسیاری دارد.



نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از ویژگی های لایحه شفافیت، جامعیت و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و توجه به شعار سال است. نکته مهم دیگر در این لایحه لحاظ شدن راهکارهایی برای رفع مشکل تامین مالی بانک ها است که از جمله این موارد افزایش سرمایه بانک های دولتی از محل منابع واگذاری سهام دولت نزد بانک ها است. بنابراین افزایش سرمایه باعث افزایش رشد می شود.



وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر توجه به حوزه مسکن و لایحه بودجه است. با توجه به مشکلات سال های گذشته در حوزه مسکن به ویژه برایساخت و ساز، شرایط بسیار خوبی در این لایحه پیش بینی شده است. همچنین اقتصاد 8/4 میلیارد دلار سپرده در بانک ها برای ارائه تسهیلات به بخش خصوصی از ویژگی های دیگر لایحه بودجه است.



این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به افزایش چشمگیر بودجه عمرانی در لایحه بودجه افزود: این افزایش سبب رشد و توسعه کشور و اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام به ویژه در استان ها و شهرستان ها می شود. از سوی دیگر هدفمندی یارانه ها که یکی از دغدغه های مهم نمایندگان در سال گذشته بود، در این لایحه به خوبی پاسخ داده شده و 3 دهک جامعه از دریافت یارانه حذف شده اند، بنابراین درآمد حاصل از این موضوع، برای تولید و اشتغال اختصاص می یابد.



نگهبان سلامی ادامه داد: توجه به حوزه فرهنگی و افزایش اعتبارات مقابله با آسیب های اجتماعی از نکات مهم دیگر در لایحه بودجه است. همچنین500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد که قابل قبول می باشد. از سوی دیگر در این لایحه به دولت اجازه داده شده است 50 میلیارد دلار به صورت فاینانس در جهت رفع مشکل منابع مالی خود استفاده کند که این موضوع از طریق انتشار اوراق مالی اسلامی صورت می گیرد.



عضون کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در لایحه بودجه 95 توجه به شرکت های دانش بنیان و پرداخت بدهی دولت به بازنشستگان و کارمندان موردتوجه قرارگرفته است. البته افزایش تقویت اعتبارات حوزه دانشگاهی و بحث تقویت بنیه دفاعی کشور نیز در صحبت هی نمایندگان به آن اشاره شده است./



پایان پیام


  • کد خبر : 164910
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار