خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/11/16 - 16:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بائوج لاهوتی:

افزایش نرخ بلیت مترو نباید برای مردم مشکل ساز شود/تجهیز مترو زمینه ساز کاهش فاصله تردد هرقطار مترو به 2 دقیقه

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با بیان اینکه افزایش نرخ بلیت مترو نباید برای شهروندان مشکل‌ساز شود، تامین اعتبار برای افزایش واگن‌ها درجهت استانداردسازی زمان حرکت قطارها را ضروری دانست.

مهرداد بائوج لاهوتی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری اینکه مترو یکی از شرکت‌های بهره‌برداری شهرداری است که نباید به بنگاهی زیان‌ده تبدیل شود، گفت: اگر شهرداری به دنبال تامین منابع خود نباشد یا باید کیفیت خدمات خود را کاهش دهد یا اداره شهر را متوقف سازد.



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با وجود اینکه افزایش سالانه نرخ بلیت مترو امری اجتناب‌ناپذیر است، اما باید به گونه‌ای مدیریت شود که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد نکند.



این نماینده مردم درمجلس دهم، در مورد اعتبارات مورد نیاز برای توسعه خطوط و افزایش واگن‌های مترو تصریح کرد: برای ساخت هر کیلومتر خط مترو به حدود 40 تا 50 هزار میلیارد تومان اعتبارات نیاز است که 30درصد این میزان اعتبارات برای افزایش واگن‌های مترو هزینه می‌شود.



رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، یادآورشد: زمان استاندارد برای فاصله حرکت هر دو قطار مترو 2 دقیقه تعیین شده و این در حالی است که در شرایط کنونی در برخی ایستگاه‌ها فاصله حرکت قطارها به ده دقیقه نیز می‌رسد، بنابراین باید تلاش شود تا زیرساخت لازم برای افزایش تعداد واگن‌ها در جهت استانداردسازی زمان حرکت آنها فراهم شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 230783
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار