خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/02 - 14:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ابراهیمی:

افزایش قیمت محصولات دریایی در سایه بی‌توجهی به تامین سهمیه بنزین صیادان

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، با اشاره به ضرورت تک نرخی شدن قیمت بنزین، گفت: عدم تامین سهمیه بنزین شناورهای مجاز صیادی موجب افزایش قیمت محصولات دریایی می‌شود.

 علی ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با ضرورت تامین سوخت صیادان مجاز استان‌های ساحلی کشور، گفت: افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین علاوه بر اینکه تاثیر بسیار زیادی بر کالاها گذاشته، در میزان فعالیت و اشتغال صیادان نیز اثرگذار بوده است. 



افزایش قیمت محصولات دریایی در سایه بی‌توجهی به تامین سهمیه بنزین صیادان



این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: پس از افزایش قیمت بنزین، سهمیه‌ای برای برخی از مشاغل در نظر گرفته شد، اما صیادان درحالی از این نظام سهمیه‌ای بی‌بهره بودند که بخش کثیری از شناورهای مجاز صیادی بنزین می‌سوزانند. از این رو در خصوص تامین سوخت مورد نیاز صیادان حتما باید تجدید نظر شود، هر چند سهمیه بندی و کنترل قایقان صیادی به دلیل تعداد بالای آن بسیار سخت است.



نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تامین سوخت صیادان باید راهکار‌هایی اندیشیده شود که قیمت‌ها بالا نرود و قیمت‌ محصولات دریایی در سقف قبل از افزایش سوخت نگه داشته شود، اما این مشکل مطرح است که افزایش سه برابری قیمت سوخت حتما تاثیر خود را برقیمت آبزیان خواهد گذاشت. 



بنزین باید تک نرخی شود



سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، بیان اینکه موضوع سهمیه بندی بنزین در بودجه سال آتی نیازمند تصمیمات حساب شده‌تری است، افزود: باید به نحوی تلاش کنیم که بنزین را به سمت تک نرخی شدن هدایت کرده که هم هدف دولت از جهت صرفه جویی و بهره‌مندی از منابع مالی حاصل از افزایش تامین شود و هم به مردم آسیبی وارد نشود./



پایان پیام  

  • کد خبر : 293020
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار