خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/30 - 10:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شاعری مطرح کرد:

افزایش قاچاق چوب محصول بی توجهی به پرداخت حقوق نیروهای حفاظتی جنگل‌ها

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به پرداخت نشدن حقوق یگان نیروهای حفاظتی سازمان جنگل‌ها، گفت: بی‌توجهی در پرداخت معوقات نیروهای حفاظتی موجب ضعف نظارتی در کنترل قاچاق چوب و حفاظت از جنگل‌ها شده است.

علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با پرداخت نشدن حقوق معوق یگان نیروهای حفاظتی سازمان جنگل‌ها، تصریح کرد: بخش زیادی از حقوق سال گذشته و سال جاری محافظین جنگل‌ها تاکنون پرداخت نشده و این امر موجب ضعف نظارتی در کنترل قاچاق چوب و حفاظت از جنگل شده است.



افزایش قاچاق چوب و قطع درختان در ماه‌های اخیر



نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش‌های زیادی در ماه‌های اخیر مبنی بر افزایش قاچاق چوب و قطع درختان جنگلی به دست ما رسیده است، افزود: رئیس سازمان جنگل‌ها نیز گزارشی در جهت دریافت تخفیف به رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشته که متاسفانه تاکنون اقدامی انجام نشده است.



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به پیگیری‌های مجلس برای پرداخت حقوق‌های معوق نیروهای حفاظتی، اظهار کرد: مجلس به صورت جدی این موضوع را پیگیری کرده تا حقوق کارکنان حفاظتی، سازمان جنگل‌ها پرداخت شود. این موضع تاثیر بسیاری در احیای جنگل‌ها، تقویت نظارت و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان می‌شود.



ضرورت توجه به افزایش حقوق نیروهای حفاظتی سازمان جنگل‌ها و محیطبانان در بودجه 99



شاعری با تاکید بر ضرورت افزایش حقوق نیروهای حفاظتی سازمان جنگل‌ها و محیطبانان، در بودجه سال 99، گفت: دولت در سال آینده باید مکلف شود تمامی حقوق مورد نیاز بخش حفاظت جنگل را با اولویت پرداخت کند.



خودروهای جنگل‌بانان فرسوده بوده و نیازمند نوسازی است



عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین نشدن سوخت وسایل نقلیه محیط بانی بر روی گشت و پایش زیست محیطی موثر است، اظهار کرد: سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین مشکلات بسیار زیادی را برای سازمان محیطزیست و جنگل‌ها ایجاد کرده است. از طرفی تجهیزات، امکانات و خودروهای جنگل‌بانان و محیطبانان فرسوده بوده و نیازمند نوسازی است و دولت باید در این رابطه هم تمهیداتی بیندیشد./



خبرنگار: محمد مقدم فر



پایان پیام

  • کد خبر : 292858
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار