خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/21 - 11:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
میرزایی نیکو مطرح کرد

افزایش بودجه شهرداری نویدبخش بهبود خدمات حوزه شهری پایتخت

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 مجلس شورای اسلامی، از افزایش بودجه سال آینده شهرداری به عنوان عامل اجرای برنامه‌ها و بهبود ارائه خدمات حوزه شهری یاد کرد.

قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با تایید صحت انتشار اخباری مبنی بر اینکه بودجه شهرداری تهران به نیازهای واقعی شهر و شهروندان نزدیک‌تر می‌شود و بودجه 99 این سازمان، برنامه اقدام سال آینده است، گفت: افزایش بودجه شهرداری از دو بعد مالیات بر ارزش افزوده و ارائه تسهیلات از سوی دولت در ازای پرداخت بدهی که به این سازمان دارد از نقاط قابل قبول در بودجه بود که در کمیسیون تلفیق به نتیجه رسید.



اختصاص مبلغ 5 هزار میلیارد تومان از ریل داخلی و خارجی به شهرداری



نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سهم شهرداری در کمیسیون تلفیق از 70 درصد به  88 درصد افزایش پیدا کرد و قرار شد بین 30 یا 50 درصد مالیات خانه‌های خالی یا لوکس به شهرداری اختصاص یابد، از سوی دیگر به صورت ویژه مبلغ 5 هزار میلیارد تومان از ریل داخلی و خارجی به شهرداری اختصاص داده شود.



عضو کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افزایش بودجه شهرداری در سال 99 رشد قابل توجه منابع آن را در پی داشته و اعتبارات کافی به این بخش تزریق می‌کند که نقش مهمی در اجرای برنامه‌ها و بهبود ارائه خدمات این بخش خواهد داشت.



این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: شورای شهر تهران نیز بودجه قابل توجهی را به ویژه برای ریل و تکمیل خطوط مترو در نظر گرفته است که کمک بزرگی به شهرداری خواهد بود.



بدهی 53هزار میلیاردی به پیمانکاران پاشنه آشیل شهرداری تهران



عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته بدهی 53هزار میلیاردی شهرداری نیز مبلغ قابل توجهی است که به پیمانکاران دارد، کما اینکه مطالبات تعدادی از آنها بعد از گذشت 4 سال هنوز پرداخت نشده است که ممکن است چالش برانگیز شده و پاشنه آشیل شهرداری شود./



بیشتر بخوانید:



شهرداری در تخصیص بودجه مظلوم واقع شده است



گزارشگر: مرضیه جلیلی



پایان پیام

  • کد خبر : 295331
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار