خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/03/07 - 16:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سعیدی اظهارکرد:

افزایش آگاهی مخاطبان جهانی از جاذبه‌های ایران با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای به دیگر زبان‌ها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد بسیاری از مردم دنیا با جاذبه‌های ایران اسلامی آشنا نیستند لذا از طریق ساخت برنامه‌های تلویزیونی و راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای به دیگر زبان‌ها می‌توان اطلاع‌رسانی خوبی در این خصوص انجام داد.

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه راه‌اندازی شبکه تلویزیونی روس‌زبان ایرانی با تحت پوشش قرار دادن جمعیتی بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در آسیای میانه، اوکراین و قفقاز اقدامی قابل تحسین در راستای نشان دادن توانمندی‌های کشورمان است، گفت: امروزه باید از تمام ابزارهای رسانه‌ای برای معرفی توانمندی‌های ایرانی اسلامی به دنیا بهره برده شود.



نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچقدر بتوانیم برنامه‌های تلویزیونی با زبان‌های مختلف در کشورهای دنیا پخش کنیم حتما در دنیای رسانه‌ها به جایگاه خوبی دست خواهیم یافت و می‌توانیم تاثیرگذاری جدی در جامعه جهانی رقم بزنیم، اظهارکرد: عموم مردم در سراسر دنیا تحت تاثیر شبکه‌های تلویزیونی هستند بنابراین باید از فرصت کنونی و تحت پوشش قرار دادن جمعیتی بیش از چهارصدمیلیون نفر روس زبان به درستی بهره برد.



وی یادآوری سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به کشور ایتالیا، تصریح کرد: در دیداری که با مسئولان و مردم این کشور به عمل آمد متوجه شدم بسیاری از مردم این کشور اروپایی با جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و سایر فرصت‌ها و توانمندی‌های ایران اسلامی آشنا نیستند از این رو باید از طریق برنامه‌های تلویزیونی اطلاع‌رسانی خوبی در خصوص ظرفیت‌ها انجام شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای می‌توان هویت و فرهنگ ایرانیان اصیل را به دنیا معرفی کرد، ادامه داد: نباید از یاد برد که شبکه‌های تلویزیونی با هزینه‌های کلان تاسیس و راه‌اندازی می‌شوند از این رو باید با توجه به کیفیت در ساخت برنامه‌ها مخاطبان جامعه جهانی را به خود جذب کنیم.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان شبکه‌های ماهواره‌ای کشورمان باید از تجربیات سال‌های گذشته و تعامل رسانه‌ای با مخاطبان سایرکشورها نهایت استفاده را انجام دهند از این رو نباید کاستی‌ها و ضعف‌های گذشته در شبکه تلویزیونی روسی مشاهده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 199655
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار