خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/19 - 14:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سلامی در واکنش به ابلاغیه اخیر آموزش و پرورش:

اضافه شدن یک ساعت به ساعات کاری مدارس باعث افت کیفی می‌شود

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ابلاغیه اخیر آموزش و پرورش مبنی بر افزایش یک ساعت به ساعات کاری مدارس را موجب افت کیفی آموزش در مدارس دانست.

محمود نگهبان سلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ ملتبا اشاره به ابلاغیه اخیر وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اضافه شدن یک ساعت به طول ساعات کاری آموزش و پرورش یا استفاده از پنج شنبه‌ها، اظهار کرد: این موضوع پیش از این تصمیم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد که اعضای کمیسیون مخالف افزایش ساعات کاری مدارس بودند.



نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش ساعات درسی دانش آموزان به افت کیفیت آموزش دامن می‌‎زند، افزود: حجم کتب درسی دانش آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی و متوسطه به حدی بالا است که دانش آموز فرصتی برای سایر امور ندارد.



بیشتر بخوانید:





وی ادامه داد: البته با توجه به تعطیلاتی که بابت آلودگی و سرمای هوا ایجاد شد، ضرورت دارد که این عقب افتادگی‌ها از طریق کلاس‌های فوق برنامه حل شود ولی نباید به این شکل برنامه‌ریزی شود که یک ساعت به ساعات کاری مدارس اضافه شود.



نگهبان سلامی یادآور شد: ساعتی که برای آموزش دانش آموزان در نظر گرفته شده محدود است و نباید برنامه ریزی آموزش و پرورش به نحوی باشد که از این ساعت تجاوزی صورت گیرد چرا که دانش آموز در این صورت قدرت یادگیری نخواهد داشت.



نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  یادآور شد: به طور کلی آموزش و پرورش باید به نحوی برنامه ریزی داشته باشد که در چنین شرایطی برخی از دروس که ضرورت آموزش آن‌ها کمتر مورد نیاز دانش آموز است، صرف نظر شود و بر دروس پایه‌ای تمرکز شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 295226
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار