خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/22 - 12:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سیاوشی:

اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته در اولویت سازمان‌های متولی قرار بگیرد

نایب رییس فراکسیون مبارزه با جرائم و آسیب های اجتماعی گفت: مهمترین مسئله‌ای که معتادان بهبود یافته با آن دست و پنجه نرم می‌کند کار است. ایجاد کار می‌تواند این افراد را از فقر خارج کرده و به زندگی عادی برگرداند.

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت در رابطه با وضعیت گرم‌خانه‌های شهر تهران با توجه به فرارسیدن فصل سرما گفت: با فرا رسیدن فصل سرما مشکلات متعددی گریبان‌گیر کارتن خواب‌ها می‌شود، متولیان مربوطه هشدار داده بودند تا همه امکانات اعم از گرم‌خانه‌ها و کمپ‌های بهاران  آماده باشند و در اختیار کارتن‌خواب‌ها و بی خانمان‌ها قرار بگیرد. اما متاسفانه این امکانات ظرفیت پذیرش تمامی کارتن خواب‌ها و متکدیان بی سرپناه را ندارد.



معتادان بیشتر استفاده کنندگان از گرمخانه ها 



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از کارتن‌خواب‌های اطراف تهران برای استفاده از امکانات گرم‌خانه‌ها به این شهر مهاجرت کرده و باعث افزایش تعداد این افراد در پایتخت می‌شود. اسکان در گرم‌خانه‌ها و پناه‌گاه‌ها موقتی بوده و باید برای درمان ریشه‌ای آن فکر اساسی کرد چرا که اکثریت استفاده کنندگان از این مکان‌ها را معتادان تشکیل داده اند.



 



            بیشتر بخوانید: 




  • کارتن‌خوابی و چادرخوابی، مصائب همراهان بیماران در بیمارستان‌های پایتخت

  • اعتیاد جرم است نه بیماری؛ عشرت طلبی بیماری نیست



 



نقش پررنگ سازمان‌های مردم نهاد در مقابله با آسیب‌های اجتماعی 



این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد اثرگذارترین و پرنفوذترین ابزارها در این زمینه هستند و باید برای مقابله با این معضلات اجتماعی ورود پیدا کنند چرا که بدون حضور آنها شرایط بسیار سخت و دشوار خواهد بود. این سازمان های مردم نهاد در حوزه اعتیاد بر اساس باورها و سرمایه های اجتماعی خود فعالیت می کنند و بخش عمده ای از آگاه سازی و روشن گری فکری و حساس سازی جامعه را در ارتباط با آسیب اعتیاد برای مردم برجسته میکنند.



اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته اولویت سازمان‌های متولی قرار بگیرد



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: مسیر ساماندهی  معضلات اجتماعی بسیار پیچیده و چند جانبه  است و فراکسیون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز طی سال‌های اخیر مطالعه و برنامه‌ریزی بسیاری در این زمینه داشته است. مهمترین مسئله‌ای که این افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کند کار است. این افراد بعد از بهبود و ترک اعتیاد برای یافتن شغل با مشکل همراه هستند و نیاز است سازمان‌های متولی این موضوع را در اولویت قرار داده و برای اشتغال این افراد اقداماتی اساسی انجام دهند.  



نایب رییس فراکسیون مبارزه با جرائم و آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: بسیاری از صاحبان مشاغل و واحداهی تولیدی، معتادان بهبود یافته را استخدام می‌کنند، این امر  باعث می‌شوند فرد هویت از دست رفته خودش را بدست بیاورد و به زندگی برگردد، دولت نیز باید از واحد‌های تولیدی، کارخانه‌ها و صاحبان مشاغلی که از معتادان بهبود یافته استفاده می‌کنند حمایت ویژه داشته باشد و حداقل از لحاظ مالیاتی، معافیتی برای آنها در  نظر بگیرد تا در شرایط پایداری‌تری قرار بگیرند و در این بحران اقتصادی دچار آسیب نشوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 264166
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار