خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/23 - 10:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
میرزاده:

اسکان فرهنگیان در مدارس در سفرهای نوروزی را از سر ناچاری پذیرفته‌ایم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است استفاده از مدارس برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز در شأن مسافران نیست ولی آن را از سر ناچاری پذیرفته‌ایم.

سیدحمایت میرزاده در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره استفاده از مدارس برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز  گفت: استفاده از مدارس برای اسکان مسافران درست نیست و البته از سر ناچاری است؛ نه مدارس جای مناسبی برای اسکان خانواده‌ها است و نه در شأن مسافران به خصوص فرهنگیان است که بخواهند برای اقامت چهار پنج روزه خود در مدارس اقامت کنند.



نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: این امر نشان از آن دارد که به مسائل رفاهی فرهنگیان توجه لازم نشده تا آنها اگر سالی یک دو بار مسافرت می‌روند، این قدرت و توان مالی را داشته باشند که از هتل و اماکن مرفه و معتبر در سفر  خود استفاده کنند.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: از سویی به دنبال آن هستیم که بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری هتل‌آپارتمان وارد شود و از سوی دیگر باید رفاه لازم را برای خانواده‌ها ایجاد کنیم.



وضعیت معیشتی فرهنگیان برای سفرهای مرفه مناسب نیست



وی با این مقدمه گفت: البته این به آن معنا نیست که از هم‌اینک به دنبال حذف مدارس از چرخه اسکان نوروزی مسافران باشیم زیرا فرهنگیان ضرر می‌کنند.



میرزاده توضیح داد: در شرایطی که وضعیت معیشتی مناسب نیست و تسهیلات رفاهی برای فرهنگیان ایجاد نشده و در بسیاری از شهرستان‌ها نیز زمینه لازم برای ورود بخش خصوصی در حوزه اقامت گردشگران با قیمت‌های مناسب فراهم نشده، از سر ناچاری باید بپذیریم که فرهنگیان در مدارس اقامت کنند.



تلاش آموزش و پرورش برای قرار دادن امکانات رفاهی در مدارس



وی ادامه داد: البته باید از آموزش و پرورش تشکر کرد زیرا در بسیاری از مدارس امکانات رفاهی لازم را ایجاد کرده‌اند؛ یعنی اینگونه نیست که مسافران در کلاس درس اقامت کنند بلکه در بازدیدهایی که انجام شده مشاهده کردیم امکاناتی را برای اسکان خانواده‌ها در مدارس ایجاد کرده‌اند.



این نماینده مجلس به مدارس شبانه‌روزی اشاره کرد که سرویس‌های بهداشتی مناسب، آشپزخانه، حمام و خوابگاه دارد و وسایل بهداشتی لازم را به صورت نو و تمیز و جدا از آنچه مربوط به دانش‌آموزان است، برای مسافران آماده کرده‌اند.



میرزاده تاکید کرد: این امر صرفا به دلیل درآمدزایی برای آموزش و پرورش نیست بلکه به خاطر خود فرهنگیان است که وقتی به دلیل وضعیت اقتصادی امکان استفاده از اماکن اقامتی دیگر را ندارند، گزینه جایگزین داشته باشند.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: البته در برخی شهرها مانند گرمی در حوزه انتخابیه اینجانب نیز نه تنها هتل نیست بلکه مهانسرا هم وجود ندارد؛ فقط امسال آموزش و پرورش یک خانه معلم ایجاد کرده است؛ بنابراین وقتی هیچ امکاناتی نیست بهتر است مسافر در مدرسه اقامت کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 276242
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار