خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/25 - 10:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جاسمی با اشاره به بیانیه 3 کشور اروپایی در بروکسل:

اروپایی‌ها خیلی وقت است "ماشه" را چکانده‌اند

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است حتی اگر مکانیزم ماشه از سوی اروپایی‌ها اجرایی شود، تاثیر منفی روی ایران نمی‌گذارد زیرا خیلی وقت است که اروپا مکانیزم ماشه را چکانده است.

سید قاسم جاسمی دبیر هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اینکه آلمان، انگلیس و فرانسه با انتشار بیانیه‌ای در بروکسل، مکانیسم حل اختلاف در برجام (ماشه) را فعال کرد‌ه‌اند، اظهار داشت: ‌اروپایی‌ها قرار بود در قالب برجام، همکاری‌های اقتصادی با ایران را افزایش دهند اما از آنجایی که اروپایی‌ها مستقل از آمریکا نیستند، نتوانستند یا نخواستند که در زمینه فعالیت‌های اقتصادی با ایران همکاری کنند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از خروج آمریکا  از برجام، اروپایی‌ها نیز علیه ایران کارشکنی کردند و حتی شرکت‌های اروپایی نیز همکاری خود با تهران را پایان دادند.



وی افزود: خودورسازی فرانسه پس از خروج آمریکا از برجام، ایران را ترک کرد، در حالیکه همکاری‌های ایران و فرانسه کاملا صنعتی بود.



جاسمی ادامه داد: در بسیاری از عرصه‌های اقتصادی نیز شاهد همکاری کشورهای اروپایی با ایران نیستیم و حتی همکاری‌های نفتی خود با ایران را نیز پایان دادند.



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی اجرای مکانیزم ماشه از طرف اروپایی‌ها برای ایران نگران کننده نیست، زیرا اروپایی‌ها خیلی وقت است که ماشه را چکانده‌‌اند و فقط اروپایی‌ها در گفتار اعلام می‌کردند که در برجام مانده‌اند و با این شیوه، زمان را نیز از ایران گرفتند.



دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مانورهایی که اروپایی‌ها روی مکانیزم ماشه می‌دهند بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد زیرا در عمل، خیلی وقت است که اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و در تمامی کارشکنی‌های آمریکا علیه ایران شراکت دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 294129
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار