خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/07 - 16:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو فراکسیون زنان مجلس:

اروپا به وعده و بیانیه اکتفا کرده است / رفتار چندگانه اروپا درمواجه با کشورها در راستای تامین منافع خودشان است

عضو فراکسیون امید مجلس می گوید: رفتار چندگانه اروپایی ها در مواجهه با کشورها در راستای تامین منافع خودشان است.

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت  درباره اظهارات اخیر رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر تلاش برای زنده نگه داشتن برجام گفت: اتحادیه اروپا در تامین منافع خود از برجام جدی است، اما توان و اراده ای در مقابل آمریکا ندارد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر وپردیس درمجلس با اشاره به صحبت های رییس مجلس درباره احتمال خروج از NPT افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی در موضوع برجام؛بیانات مقام معظم رهبری را تکرار کردند که بالاخره اگر اروپایی ها بخواهند روش‌های شان را تغییر بدهند ، ماهم روش‌ها را تغییر می دهیم.



بیشتر بخوانید:





وی با اشاره به موضوع مکانیسم ماشه از سوی اروپا، تاکید کرد:اینکه اروپایی ها فعلاً به دادن بیانیه اکتفا کرده اند و تا الان نگاهشان به آمریکا بوده است.



عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به وعده راه اندازی اینستکس در آینده‌ای نزدیک، مطرح کرد: هدف اروپا از دادن وعده اینستکس و ایجاد کانال مالی خریدن زمان و ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی است.



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از یک طرف اروپا می گوید که ما حاضریم در برجام باشیم و همکاری کنیم ؛راهکار نشان می دهد ولی عملاً کاری انجام نمی‌دهد و فقط در صحبت و کلام است.



مافی با بیان اینکه موضوع کانال مالی باید مشکلات دارو د درمان را رفع کند،تاکید کرد: با صحبت و بیانیه مشکلات حل نمی شود ،راجع به این موضوع به اروپا خیلی فرصت دادیم و گفتندکه اینستکس را فعال کنیم تا مشکلات مالی حل شود؛اما این اتفاق نیفتاد و هیچ راهی پیش پای ایران نگذاشتند،در کلام می پذیرند اما در عملا کاری انجام نمی دهند.



عضو فراکسیون زنان مجلس خاطرنشان کرد: به نظر من زمان و فرصت زیادی به اروپایی‌ها داده ایم و اگر نتوانند در جایگاهی که حرف و عملشان یکی باشد ،قرار بگیرند ؛طبیعتا ما هم متقابلاً رفتار متفاوتی را نشان می دهیم.



عضوهیات رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس دهم، با بیان اینکه اروپایی ها نگاهشان به آمریکا است، اظهار کرد: بعضی از این کشورهای اروپایی بیشتر اجرا کننده برنامه ها و سیاست‌های آمریکا هستند ولی ما به آنها زمان فرصت دادیم که مستقل باشند.



عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی تلاش خود را کرده و به همه تعهدات در چارچوب NPT عمل کرده است ،اما ممکن است که از ان پی تی خارج شویم، چرا که اعتقاد ما بر اعتماد و ارتباط است و اگر مشخص شود که این ارتباط یک طرفه است، عاقلانه نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 294791
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار