خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/08/10 - 14:04
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عابدی:

ارائه نان‌های نامرغوب به کیفیت آرد برمی‌گردد نه نانواها/ دولت به وظایف خود در قبال نانوایان عمل نمی‌کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است در صورتی که دولت به وظایف خود در قبال نانوایان عمل نمی‌کند، نمی‌توان به نحوه کار این قشر فشاری وارد کرد.

حیدرعلی عابدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش نسبت به ارائه گزارشی از سوی رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت که اعلام کرده ۱۱ درصد شکایات به عنوان بالاترین آمار ثبت‌شده در این سامانه، مربوط به صنف نانوایی‌ها بوده است گفت: هم‌اکنون نانوایان مظلوم‌ترین قشر در کشور هستند، چراکه نه تنها بدترین قوانین را برای آنها جاری کرده‌ایم، بلکه به دلیل عدم افزایش قیمت نان از سوی دولت که از سه سال گذشته تاکنون ثابت باقی مانده است، این قشر با مشکلات اقتصادی متعددی مواجه شده‌اند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: این اقدام نیز به این دلیل صورت گرفته که دولت قصد دارد در جامعه این طور وانمود کند که هیچ تورمی در بخش اقتصادی کشور ایجاد نشده و این امر در جهت بهبود خدمات‌رسانی به مردم بوده است و در نهایت نیز این نانوایان هستند که وقتی سر ماه باید هزینه کارگر، آب، برق و ... را بپردازند، از این تصمیم آسیب خواهند دید.



این نماینده مردم درمجلس دهم، ادامه داد: تا زمانی که دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی نانوایان تدبیری نیندیشد، نمی‌توان ضرورت توجه به بخش بهداشتی را به نانوایان گوشزد کرده، یا برای یافتن ایراد بهداشتی به نانوایی‌ها مراجعه کرد، چراکه ابتدا باید از آنها حمایت کرده بعد تکلیف مشخصی را برایشان مشخص کنیم.



وی یادآورشد: البته بنده منکر این امر نیستم که در هر شرایطی باید مسائل بهداشتی رعایت شود، ضمن اینکه بر هر مرحله از اقدامات بخش‌هایی که به مردم خدماتی را ارائه می‌دهند باید نظارت کاملی صورت بگیرد، کما اینکه نانوایان نباید در پخت نان به هیچ‌وجه از جوش‌شیرین استفاده کنند و کارگران نیز باید حتما کارت بهداشت داشته باشند، اما در صورتی که دولت به وظایف خود در قبال نانوایان عمل نمی‌کند، نمی‌توان به این قشر فشاری وارد کرد.



عابدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قبل از انجام هر اقدامی، اگر انتظار داریم قشر کارگر به ویژه نانوایان توجه به اصول بهداشتی را در اولویت قرار دهند، باید ابتدا برای بهبود زندگی آنها چاره‌اندیشی کنیم.



وی تاکید کرد: البته کاهش کیفیت نان ارتباطی با نحوه اقدامات نانوایان ندارد، چراکه ارائه نان‌های نامرغوب که با استانداردهای تغذیه فاصله داشته به کیفیت آرد برمی‌گردد و تا وقتی وزارت جهاد کشاورزی به این امر توجه نکند که، کدام گندم را باید برای پخت نان ارائه دهد، تا در پی مصرف آن، سلامت جامعه به خطر نیفتد، نانوایان نمی‌توانند برای ارتقای کیفیت نان اقدام موثری انجام دهند.



عابدی تصریح کرد: هم‌اکنون نانوایان به دلیل نداشتن سخنگو نمی‌توانند به شفاف سازی در این زمینه پرداخته و از حق خود به خوبی دفاع کنند، بنابراین ابتدا باید وزارت صنعت، معدن وتجارت نسبت به قیمت نان تجدیدنظر کند و وزارت جهادکشاورزی هم به ارائه آرد با کیفیت بپردازد و در این راستا به اعتراض نانوایان توجه کند و اصرار نکند که همان گندمی که مشکل دارد را به بازار عرضه کند، تا در پی آن بتوان از نانوایان نیز ایرادات بهداشتی گرفت.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر قرار است سازمان غذا و دارو یک گزارش واقعی از علل کاهش کیفیت نان ارائه دهد، باید به آسیاب‌ها مراجعه کرده و وضعیت کیفیت آرد را بررسی کند، همچنین نحوه انجام وظایف وزارت جهاد کشاورزی را مورد ارزیابی قرار دهد، بعد اگر مشکلی وجود نداشت، به سراغ نانوایان برود./



پایان پیام

  • کد خبر : 217337
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار