خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/05/24 - 11:24
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : صحن
بت کلیا در موافقت با کلیات برنامه‌ دولت دوازدهم:

احیای گفتگوی منطقه‌ای برای حل بحران سوریه و یمن/ درون‌زایی و برون‌گرایی در دستور کار دولت + فیلم

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس در موافقت با کلیات برنامه‌های دولت برای 4 سال آینده کشور گفت: برنامه دولت دوازدهم براساس اصول مقبولی بنا شده که پایبندی دولت به این اصول تا انتهای دولت باعث می‌شود به تدریج نگرش عمومی نسبت به دولت اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، یوناتن بت کلیا در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 24 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات برنامه‌های دولت دوازدهم در موافقت با آن گفت: دولت دوازدهم در حال تشکیل است تا با ادامه جهت گیری ها و رویکردهای دولت تدبیر و امید و اصلاح اشتباهات و کاستی های آن متکی بر شعار آزادی و امنیت مسیر حاضر را تکمیل کند.



نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از طرف تمامی ادیان قانونی شناخته شده در قانون اساسی، حمایت خود را از دولت دکتر روحانی اعلام می کنم و همراه با دولت جهت رسیدن به خواسته های درست و به حق قانونی خود قدم بر می داریم.



وی در ادامه با بیان اینکه مبانی که در برنامه تشریح شده روح غالب بر سیاست ها، برنامه ها و اقدامات دولت اعتدال در سال های 1396 تا 1400 خواهد بود، گفت: برنامه دولت دوازدهم بر اساس اصول مشروع و مقبولی بنا شده که پایبندی دولت به این اصول تا انتهای دولت موجب می شود تا به تدریج نگرش عمومی نسبت به دولت اصلاح شده و دید مثبتی نسبت به بخش عمومی و نظام حکمرانی آن ایجاد شود.



بت کلیا ادامه داد: در این اصول ابعادی مورد توجه قرار گرفته که کمتر به آن پرداخته می شود که از این موارد می توان به بهسازی، بازآفرینی ظرفیت نهاد دولت، پایدارسازی محیط زیست، حمایت از نسل جوان اشاره کرد.



این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه حوزه اقتصاد ایران در برنامه دولت دارای سه بخش اساسی است، اظهار داشت: از یک سو تلاش می شود تا اقتصاد به لحاظ متغیرهای کلان در وضعیت باثبات قرار گیرد که برای آن بسته اصلاح سیاست های پولی و ارزی ارائه شده است.



وی افزود: از سوی دیگر اصلاح نظام مالی دولت و کنترل بدهی دولت مورد توجه قرار گرفته و در همین راستا موضوع اصلاح نظام مالیاتی مطرح شده که خواسته دیرپای فعالان بخش خصوصی است همچنین اصلاح صندوق بازنشستگی و بازار انرژی دو ضرورت است که تعویق آنها بر کشور هزینه های زیادی به دنبال دارد.



بت کلیا در ادامه با بیان اینکه امور مهم اقتصادی در اولویت دولت دوازدهم است، عنوان کرد: در بخش دوم رشد بلندمدت مستمر هدف گیری شده که راه رسیدن به آن توسعه بخش خصوصی و برون گرایی اقتصادی است که تجربه کشور نشان داده توسعه بخش دولتی نمی تواند ما را به آرمان توسعه برساند همچنین تداوم درون گرایی اقتصاد امکان پذیر نیست و راهی جز ایجاد رقابت جهانی نداریم.



نماینده آشوریان ادامه داد: حسن دیگر این برنامه آن است که تک بعدی نبوده و تنها رشد را محور قرار نداده بلکه بخش های حمایتی را نیز در بر دارد که اصلاح سیاست های بازار کار، اصلاح نظام حمایت، کاهش فقر و اصلاح ساختار سهام عدالت مطرح است و همانطور که مشاهده می شود مجموعه ای جامع بوده که جوانب مختلف را با هم لحاظ می کند.



وی همچنین با اشاره به این مطلب که در حوزه اجتماعی دولت توجه ویژه ای به بحث آسیب های اجتماعی داشته و برنامه مشخصی برای این مقصود عرضه کرده، عنوان کرد: توجه ویژه به زنان و کودکان طلاق، خانواده های ضربه خورده از طلاق و قربانیان انحرافات جنسی و خشونت و حاشیه نشینان در دستور کار دولت قرار دارد همچنین دولت قصد دارد مشارکت محلی را در این مورد به کار گرفته و پشتیبانی ملی را پشت این تصمیمات قرار دهد.



بت کلیا بر همین اساس تصریح کرد: این رویه قابل قدردانی است چرا که در گذشته دولت ها متصور بودند مسائل اجتماعی را می توان از مرکز حل و فصل و مدیریت کرد در حالی که دولت در حوزه اجتماعی اولویت بالایی برای توانمندسازی زنان و دختران قائل شده تا بنیان خانواده در کشور تقویت شود همچنین بهداشت، درمان، صندوق های بازنشستگی از اولویت های دیگر دولت در حوزه اجتماعی است که هر کدام مسائلی از جامعه را هدف گرفته و مانع می شود تا گروهی از جامعه زیر خط فقر رود.



عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه به برنامه دولت دوازدهم در حوزه فرهنگ اشاره و بیان داشت: دولت به درستی یک تصمیم استراتژیک گرفته و به جای اینکه خود متولی فرهنگ و تغییرات فرهنگی شود مردمی کردن فرهنگ و هنر را در دستور کار خود قرار داده و برای این مقصود تمرکززدایی از فرهنگ، حمایت از خلاقیت ها و هنرمندان را مطرح ساخته همچنین در صدد است تا لایحه قانون خط مشی نحوه اداره و نظارت سازمان صداوسیما را مطرح سازد و در عرصه سیاست داخلی هدف دولت، کسب مشارکت فعال جامعه در اداره امور است و این امر با معضل کمبود سرمایه اجتماعی کافی روبرو است که دولت برای حل این مشکل دولت سیاست های ضد فساد و شفاف سازی را در دستور کار خود قرار داده است.



وی همچنین با بیان اینکه تعهد دولت به اجرای حقوق شهروندی، افزایش مشارکت اقوام و اقلیت ها موجب می شود تا موانع ذهنی برای مشارکت بخش های مختلف جامعه مرتفع شود، عنوان کرد: در عرصه خارجی تنش زدایی، تقویت پیوندهای خارجی با همه کشورها به طور عام و کشورهای منطقه به طور خاص در دستور کار قرار گرفته است.



بت کلیا اضافه کرد: دولت تلاش می کند تا با حفظ برجام از منافع اقتصادی آن بهره مند شده و برای این مقصود از اقتدار خود برای حل مشکلات سوریه و یمن استفاده خواهد کرد و تلاش می کند تا گفت و گوی منطقه ای را احیا کند همچنین در حوزه امنیت و توان دفاعی نیز دولت به درستی بر ضرورت تجهیز قوای نظامی و امنیتی تأکید کرده که نشان از درک درست از شرایط منطقه ای دارد.



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: همچنین دولت در حوزه علم، آموزش و فناوری تلاش دارد تا عدالت آموزشی مورد تأکید بیشتر قرار گیرد در عین حال محتوای آموزش روزآمد می شود و در حوزه پژوهش تلاش می شود تا توان علمی دانشگاه ها به کمک بیاید و در حوزه فناوری تلاش می شود تا بنگاه های بزرگ وارد کار شود.



وی افزود: روحانی از ابتدای روی کار آمدن پیوسته خود را متعهد به محیط زیست اعلام کرد و هم اینک نیز در برنامه خود اعلام کرده که دولت تسریع در لوایح هوای پاک، ارزیابی محیط زیست و حفاظت از تالاب ها را دنبال می کند و دولت خود را متعهد ساخته تا تمامی پروژه ها ملزم شوند تا ارزیابی تأثیر محیط زیست را انجام دهند و نتایج در دسترس عموم قرار گیرد.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت تلاش دارد انرژی های جایگزین و سبز را به جای استفاده از انرژی فسیلی قرار دهد که مجموع موارد نشان می دهد دولت طرح جامعی برای امور کلان کشور دارد./



پایان پیام













یوناتن بت کلیا8/22/2017 4:03:21 PM/Image/2017/02/201702108966166388_Thum.jpg



دانلود


 

  • کد خبر : 208079
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار