خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/17 - 13:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
تحلیل میرزایی از عقب نشینی آمریکا از برخی پایگاه‌های نظامی:

احتمال حمله به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق رو به افزایش است

عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد واگذاری پایگاه های نظامی به عراقی ها احتمال تجاوز و حمله به مواضع گروه های مقاومت را افزایش می دهد.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهداف پشت پرده واگذاری پایگاه های نظامی در دست آمریکایی ها و ائتلاف ضد داعش به عراقی ها، گفت: این اقدام آمریکا، راهبرد نظامی خاصی است زیرا این رفتار نشان می دهد در روزهای آینده احتمال تجاوز و حمله به مواضع گروه های مقاومت وجود دارد که این مهم دیدگاه بدبینانه کارشناسان محسوب می شود.



نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع به نظر می رسد ایالات متحده بر اساس برنامه پیش بینی شده در راستای افزایش تنش ها در عراق، درصدد تجمیع نیروهایشان هستند تا تلفات کمتری داشته باشند.



وی ادامه داد: به عبارتی آمریکایی ها می خواهند نیروهای متفرق خودشان را جمع کنند تا میزان آسیب پذیری‌شان را کاهش دهند.



این نماینده مردم در مجلس دهم اظهارکرد: با توجه به اینکه تشکیل دولت در عراق دچار مشکل شده و تمایلات به ایالات متحده نیز در آنها مشاهده می شود، نیاز به تبیین امور بر اساس تحلیل های بدبینانه است تا مشکلی برای گروه های مقاومت پیش نیاید.



عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته با توجه به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج متجاوزان نظامی ایالات متحده از این کشور، آمریکایی ها باید از این کشور خارج شوند و این سرنوشت تا پایان خروج از منطقه ادامه خواهد داشت.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اظهار کرده بود نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی الحبانیه خارج شدند تا آن را به نیروهای عراقی تحویل دهند.



پایگاه الحبانیه واقع در استان الانبار و در ۸۰ کیلومتری غرب بغداد قرار داشته و دارای یک فرودگاه و یک پایگاه و چند زیرساخت و مراکز نظامی است.



همچنین چندی پیش نیز، نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در ۲۶ مارس خروج سربازان خود از پایگاه هوایی القیاره در جنوب موصل و تحویل آن به نیروهای عراقی را اعلام کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 296531
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار