خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/08/03 - 13:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوریان در واکنش به ادعای پنتاگون درباره نقش ایران در حمله به کشتی آمریکایی:

اتهام زنی جدید آمریکا برای توجیه حضور نظامی در باب المندب/آمریکا و عربستان در یمن دچار جنایت جنگی شده اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: قطعا طرح موضوع نقش ایران در حمله به کشتی آمریکایی، اقدامی ظاهری و تبلیغاتی برای توجیه حضور آمریکایی ها در منطقه یمن است.

اردشیر نوریان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات مقامات پنتاگون درباره نقش ایران در  حمله به کشتی آمریکایی در منطقه یمن، گفت: در شرایط کنونی ایالات متحده برای حضور در منطقه یمن و تنگه باب المندب تحت فشار افکار عمومی منطقه و بین المللی قرار دارد، از این رو به نظر من حمله به کشتی های آمریکایی، اقدامی ظاهری و تبلیغاتی برای توجیه حضور آمریکایی ها در این منطقه است.



نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا آمریکا در عرصه حمله عربستان و ائتلاف سعودی به یمن، جزء حامیان و طراحان اصلی این مسئله بوده و دست مقامات این کشور در خون هزاران نفر از مردم یمن آلوده است.



وی افزود: به نظر من آمریکا و عربستان به عنوان محورهای اصلی حمله به یمن، دچار جنایت جنگی شده اند، به ویژه بعد از حمله به مراسم ختم در هفته  اخیر این مسئله پررنگ شده، حال آمریکایی با طرح اتهامات جدید و ایجاد فضاسازی علیه جمهوری اسلامی، به دنبال کاهش فشارهای سیاسی بر خود هستند.



نوریان حمله به ناو آمریکایی را یک برنامه از پیش طراحی شده دانست و گفت: آمریکا با هماهنگی رژیم آل سعود این نقشه را طراحی کرد تا عملا راه را برای اقدامات بعدیش در عرصه یمن فراهم کند، که این مسئله در همان روزها رخ داد و ارتش ایالات متحده اقدام به موشک باران برخی از نقاط یمن کرد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ورود نظامی آمریکا به عرصه جنگ یمن نشان داد که سعودی و کشورهای همپیمان عربی آن از مقابله و مبارزه با نیروهای انقلابی یمن عاجز شده اند و امروز برای کسب پیروزی دست به دامان آمریکایی ها شدند، اما قطعا با این اقدامات نیز به دستاوردی نمی رسند.



مسئول فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت تصور می‌کند که ایران در حملات هفته گذشته به کشتی‌های جنگی آمریکا در نزدیکی سواحل یمن نقش داشته است./



پایان پیام


  • کد خبر : 179044
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم