خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/10/25 - 19:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
تابش در دیدار با وزیر امور خارجه آلبانی:

ابراز امیدواری نسبت به گسترش روابط فرهنگی و پارلمانی بین ایران و آلبانی

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- آلبانی  گفت: تشکیل گروه دوستی پارلمانی آلبانی در مجلس شورای اسلامی نشانه‌ای از علاقمندی پارلمان ایران به توسعه روابط با آلبانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد رضا تابش عصر امروز (25 دی ماه) با دیتمیر بوشاتی وزیر امور خارجه آلبانی دیدار و گفت وگو کرد.



محمدرضا تابش در این دیدار از سفر وزیر امور خارجه آلبانی به عنوان یکی از مقامات بلند پایه این کشور به ایران ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کرد و گفت: این سفر موجب تحکیم و تقویت همکاری دو کشور در عرصه های گوناگون به ویژه روابط فرهنگی و پارلمانی شود.



تابش با بیان اینکه مناسبات پارلمانی بخش مهمی از روابط فی‌مابین است، بیان کرد: گسترش همکاری پارلمانی می‌تواند فضای نوینی فراروی دو کشور بگشاید و به تفاهم متقابل، آشنایی و شناخت مواضع طرفین در زمینه های مختلف کمک شایانی می‌کند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- آلبانی  ادامه داد: تشکیل گروه دوستی پارلمانی آلبانی در مجلس شورای اسلامی نشانه‌ای از علاقمندی پارلمان ایران به توسعه روابط با آلبانی است.



امیدوارم روابط ایران و آلبانی بعد از توافق هسته‌ای گسترش یابد



وزیر امور خارجه آلبانی با بیان اینکه حضور در ایران افتخاری برای وی و کشورش محسوب می‌شود، اظهار داشت: امیدوارم که روابط دو کشور بعد از توافق هسته ای بیش از پیش گسترش یابد و در ادامه اشتراکات فرهنگی، زبانی و دینی دو کشور عامل موثر در تعامل فی‌مابین باشد.



بوشاتی ضمن اشاره به توافق برجام خواهان گسترش روابط دو کشور شد و انتخابات آتی پارلمانی کشورش را افق جدیدی برای ایجاد مناسبات بهتر قلمداد کرد.



در این دیدار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی: آقایان فرمند، آقا اسدی و نگهبان سلامی نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 185778
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار