خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/24 - 13:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
هاشمی:

آپارتمان‌های کوچک برای ایزوله افراد مشکوک به کرونا مناسب نیستند

رئیس فراکسیون غذا و دارو در مجلس، با بیان اینکه فضای آپارتمان‌هایی که از متراژ کمتر از 60 متر برخوردار هستند برای ایزوله افراد مشکوک به کرونا مناسب نیست از دستگاه‌های حمایتی خواست تا واحدهای بین بخشی بیمارستان و منزل را به ایزوله آنها اختصاص دهند.

همایون هاشمی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه پروتکل‌های اصول بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا ساده‌سازی شده است، گفت: مردم باید با مشاهده علائم کرونا و مثبت شدن تست آزمایشگاهی وارد فاز قرنطینه شوند و خود را به کادر پزشکی بسپارند و چنانچه افرادی با این شرایط در مقابل قرنطینه مقاومت کردند باید برای ایزوله آنها از ابزارهای قانونی استفاده شده و قوه قضائیه در این زمینه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمک کند.  



دستگاه‌های حمایتی واحدهایی را به ایزوله افراد مشکوک به کرونا اختصاص دهند



نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از مواردی که برای ایزوله افراد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد دادم، این است که باید دستگاه‌هایی که دارای ظرفیت حمایتی هستند در این خصوص به این وزارتخانه کمک کنند.



وی با اشاره به دستگاه‌های حمایتی که می‌توانند در ایزوله بیماران به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمک کنند، تصریح کرد: سازمان‌های وابسته به شهرداری‌ها، آتشنشانی‌ها و سازمان بهزیستی همچون اورژانس اجتماعی واحدهایی در اختیار دارند که می‌توانند به عنوان واحدهای کاهش آسیب و پیشگیری برای نگهداری از افراد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا اختصاص دهند.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این واحدها می‌توانند همچون واحد بین بخشی مراکز درمانی و منزل بیماران اقدام به ایزوله این افراد کنند تا دوره نهان بودن این ویروس را در آنها سپری کنند.



این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: منزل بهترین مکان برای نگهداری افرادی است که یا سالم هستند یا تنها علائم سرماخوردگی دارند و به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی مستعد ابتلا به بیماری کرونا هستند.



رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت آپارتمان‌هایی که دارای فضای محدود بوده و برای ایزوله کردن افراد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا مناسب نیستند، تاکید کرد: فضای آپارتمان‌هایی که از متراژ کمتر از 60 متر برخوردار هستند برای ایزوله این افراد مناسب نیست، بنابراین لازم است شرایطی فراهم شود تا آنها بتوانند از واحدهای بین بخشی مراکز درمانی و منزل که در اختیار دستگاه‌های حمایتی قرار دارد، استفاده کنند ./



پایان پیام

  • کد خبر : 296017
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار