خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/28 - 06:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
زاهدی:

آموزش پرورش مخالفتی با مدارس سمپاد ندارد/ضرورت تجدیدنظر در نحوه برگزاری آزمون ورودی

عضو کمیسون آموزش مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش مخالفتی با مدارس سمپاد ندارد، گفت: نباید با آزمونی دو ساعته توانایی و هوش دانش‌آموز را سنجید بلکه باید طی سال‌های تحصیلی استعدادهای او را کشف کرد.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به اینکه آیا تصویب اساسنامه نهایی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با حذف مدارس سمپاد  مغایرتی ندارد، گفت: هدف وزیر آموزش و پرورش حذف مدارس سمپاد و نمونه دولتی نبود بلکه حذف موسسات و مافیایی بود که دانش‌آموزان برای پذیرش در این مدارس ناچار به ثبت نام در آنها می‌شدند؛ برخی موسسات با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی در میان دانش‌آموزان رخنه کرده بودند و با شیوه‌هایی خاص تست زنی را به دانش‌آموزان تدریس می‌کردند تا بتوانند در آزمون‌های ورودی مدارس پذیرفته شوند.











مدارس سمپاد


نباید با آزمونی دو ساعته توانایی و هوش دانش‌آموزان را سنجید بلکه باید طی سال‌های تحصیلی استعدادهای او را کشف کرد به طور مثال برای دانش‌آموان ابتدایی تمامی فعالیت‌ها، فعالیت‌های دانش‌آموز،و... منظور شود



استرس ارمغان آزمون‌های ورودی مدارس خاص



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزمون‌های ورودی مدارس استرس بسیاری برای دانش آموزان ایجاد می‌کند، افزود: در یکسال گذشته آقای بطحایی مخالفتی با مدارس سمپاد نداشت و در حال حاضر نیز آموزش و پرورش با توجه به تصویب اساسنامه نهایی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان موظف است تمام هم و غم خود را در راستای اجرایی شدن این اساسنامه به کار ببند.



ضرورت تغییر معیارهای سنجش هوش دانش‌آموزان برای ورود به مدارس سمپاد



وی معتقد است نباید با آزمونی دو ساعته توانایی و هوش دانش‌آموزان را سنجید بلکه باید طی سال‌های تحصیلی استعدادهای او را کشف کرد به طور مثال برای دانش‌آموان ابتدایی تمامی فعالیت‌ها، تحقیقات، فعالیت‌های دانش‌آموز، ورزش و... منظور شود.



ارزیابی استعداد دانش‌آموزان در آزمون‌های امروزی غیرممکن است



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به برخی اعتراضات مبنی بر استاندار نبودن آزمون ورودی مدارس سمپاد در پایه هفتم در سال جاری، بیان کرد: به زعم وزیر آموزش و پرورش هوش و استعداد دانش‌آموز را نمی‌توان با آزمونی تستی در 3 ساعت ارزیابی کرد بلکه باید کارنامه فرد از اول ابتدایی تا سال آخر مدنظر قرار گیرد و براساس رزومه کاری، آموزشی، پرسشگری و نظر معلمان استعداد دانش‌آموزان سنجیده شود.



زاهدی تاکید کرد: دانش‌آموزان در پایه ششم برای برگزاری هر آزمونی اضطراب و استرس دارند و وزارت آموزش و پرورش باید برای گزینش آنها از راه‌های جایگزین استفاده کند.



آموزش و پرورش زمینه ورود دانش‌آموزان مستعد و نخبه واقعی را به مدارس سمپاد فراهم کند



عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آزمون تستی نمی‌تواند معیار مناسبی برای سنجش استعداد و هوش دانش آموزان باشد، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید برای سال آینده با در نظر گرفتن معیارهای مناسب زمینه ورود دانش آموزان مستعد و نخبه را به مدارس سمپاد فراهم کند در غیر این صورت نمی‌توان نتیجه دلخواه را از این مدارس به دست آورد./



پایان پیام

  • کد خبر : 266923
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار