خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/25 - 11:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عبادی:

آموزش و پرورش و رسانه ها عامل کاهش سرانه مطالعه در کشور

رئیس کمیته فرهنگ و تربیت اسلامی کمیسیون آموزش اعتقاد دارد رسانه ها و آموزش و پرورش دو مقصر اصلی در خصوص میزان کم سرانه مطالعه در کشور هستند.

سیدمحمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در خصوص سرانه پایین کتاب خوانی در کشور گفت: آموزش و پرورش سرمنشاء بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور مخصوصا حوزه کتاب خوانی است. بسیاری از افراد از سنین پایین که در مدرسه تحت تعلیم قرار می گیرند باید با کتاب و کتاب خوانی آشنا شده و علاوه بر خواندن کتاب های درسی، آنها ترغیب به کتاب های غیر درسی نیز شوند.



باید در خصوص کتاب خوانی، کشورهای توسعه یافته  الگو باشند



نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشور آلمان که کشوری توسعه یافته در مسائل اجتماعی و فرهنگی است، بیشتر افراد در سنین پایین در مدارس بعد از ساعت تحصیلی در وقت بعد از ظهر ترغیب به خواندن کتاب های غیر درسی شده اند؛ به همین جهت این شیوه باعث شده که که هنگام بعد از ظهر در کشور آلمان خیابان ها خلوت باشد زیرا مطالعه کردن هنگام بعد از ظهر در این کشور تبدیل  به یک عادت و اپیدمی شده است.



تبلیغات در خصوص ترویج کتاب خوانی در کشور وجود ندارد



وی تصریح کرد:  در کشوری که دارای نویسندگان و مشاهیر فراوان است، چرا تبلیغات در خصوص فرهنگ کتاب خوانی صورت نمی گیرد؛ درحالیکه متاسفانه در کشور به آن اندازه که تبلیغات چیپس و پفک نمکی وجود دارد، ولی تبلیغاتی در خصوص فرهنگ کتاب خوانی و ترغیب افراد به خوان  کتاب صورت نمی گیرد.



این نماینده مجلس در دوره دهم تاکید کرد:  رسانه ها و آموزش و پرورش دو مقصر اصلی در خصوص میزان کم سرانه مطالعه در کشور هستند که باید با تغییر روش خود این میزان به حد مناسبی برسانند و مردم را به کتاب خوانی ترغیب کنند.



رئیس کمیته فرهنگ و تربیت اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین متولی امر فرهنگ سازی در کشور توجه به کتاب خوانی و مطالعه کردن را در کشور  از سنین پایین نهادینه کند و رسانه ها نیز باید با تبلیغات گسترده در این خصوص، رسالت خود را در ترویج امر کتاب خوانی در کشور انجام دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 261606
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار