خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/24 - 14:56
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
جمالی نوبندگانی:

آمریکایی ها خودشان باعث تقویت محور مقاومت در منطقه شدند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:اگر هر اقدامی صورت بگیرد نیروهای محور مقاومت می‌توانند تمام نیروهای آمریکایی و صهیونیستی در منطقه را مورد تهدید قرار دهند و این موضوعی است که آنها از آن وحشت دارد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت بااشاره به مقاوم سازی زیرساخت های راهبردی رژیم صهیونیستی در برابرموشک‌های حزب‌الله لبنان ،پس از مصاحبه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله گفت: اشتباهات استراتژیک آمریکایی‌ها مرتکب شدند و خودشان هم به آن اعتراف می کنند این است که  نیروهایشان را در خاورمیانه پخش کردند. 



حضور نیروهای آمریکایی در سراسر منطقه اشتباه راهبردی غرب



وی افزود: حضور نیروهای آمریکایی در سراسر منطقه ازجمله افغانستان ،عراق ،سوریه، در خلیج فارس، بخشی در عربستان تا حدی در یمن در همین جاهایی که پخش هستند ،باعث شد که محور مقاوت شکل بگیرد.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احاطه نیروهای مقاومت حول سرزمین های اشغالی و رژیم اسرائیل ،ادامه داد: همچنین دورتا دور رژیم صهیونیستی؛ حزب‌الله ، حماس و سایر گروه‌های جهادی هستند.



جمالی نوبندگانی ادامه داد:آمریکایی ها به زعم خودشان می خواستند جغرافیایی منطقه را عوض کنند و تغییر دهند که در مقابل یک محور مقاومت از فاطمیون افغانی و پاکستانی، بسیج ایران، حشدالشعبی عراق، بسیج مردمی سوریه و حزب الله لبنان تا دریای مدیترانه شکل گرفته است و این چیزی نبود که آنها می خواستند.



بیشتر بخوانید:





 



محور مقاومت می‌تواند نیروهای آمریکایی و صهیونیستی در منطقه را مورد تهدید قرار دهند



این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن اشاره به مصاحبه سیدحسن نصرالله  نشان دادن مواضع راهبردی رژیم صهیونیستی روی نقشه، مطرح کرد: بنابراین اگر هر اقدامی صورت بگیرد ،نیروهای محور مقاومت می‌توانند تمام نیروهای آمریکایی و صهیونیستی در منطقه را مورد تهدید قرار دهند و این موضوعی است که آنها از آن وحشت دارد.



وی تاکید کرد: بیشترین مسئله‌ای که در این گفت و گو باعث ترس اسرائیلی‌ها شده، اشاره سیدحسن نصرالله به بخشی از نقشه فلسطین اشغالی و ساحل غربی پر جمعیت دریای مدیترانه ، مخازن آمونیاک آنها در حیفا  همچنین منافع حیاتی و زیرساختی اسرائیلی‌ ها بود.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گفت و گوی سیدحسن نصرالله درباره تحریم ها ،تصریح کرد: ما کشوری هستیم که ۱۵ کشور همسایه و جغرافیای بزرگی داریم و ۸۰ درصد احتیاجات خودمان را خودمان تامین می کنیم. ما در مواد غذایی در اکثر مسائل کشاورزی،باغداری جزو  ۱۰ کشور اول جهان هستیم؛ بنابراین ایران با ونزوئلا ،کره شمالی، عراق و دیگر کشورها تفاوت دارد و این فاکتورها و مولفه های متعدد سرزمینی، جمعیتی و اقتصادی قوی داریم ؛ دشمانان هم اعتراف کردند که ۴۰ سال ما آنها را تحریم و تهدید کرده اند و ایرانی ها  قوی هستند،بنابراین در مسئله محاصره و تحریم اقتصادی خیلی نمی توانند موفق باشند.



به گزارش خانه ملت؛ رژیم صهیونیستی در پی مصاحبه اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و مشخص کردن تعدادی از تأسیسات حیاتی در تیررس موشک‌های این حزب، تصمیم گرفته است این تأسیسات را با احداث دیوار‌های بتونی و نصب در‌های مقاوم در برابر امواج انفجار، مقاوم سازی کند.



سیدحسن نصرالله در این مصاحبه نقشه‌ای از فلسطین اشغالی و تعدادی از تأسیسات و مواضع مهم رژیم صهیونیستی را در آن مشخص کرد.مواضعی که سید حسن نصرالله در مصاحبه‌اش با شبکه المنار اعلام کرده جبهه داخلی صهیونیست‌ها را بر آن داشت ۲۰ زیرساخت راهبردی از زیرساخت‌های این رژیم را در برابرموشک‌های حزب‌الله لبنان مقاوم سازی کنند./



 

  • کد خبر : 284590
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار