خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/01 - 14:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی با اشاره به انتشار یادداشت رئیس جمهور در واشنگتن پست:

آمریکا ضعیف‌ترین جایگاه را در افکار عمومی جهان دارد/ جهان از دیدگاه‌های ایران حمایت می‌کند

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: جهان از دیدگاه‌های ایران حمایت می‌کند زیرا جمهوری اسلامی ایران به قوانین بین‌المللی پایبند بوده است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص یادداشتی که رئیس جمهور روحانی در روزنامه واشنگتن پست منتشر کرده است، اظهار داشت: افکار عمومی نقش کلیدی در جامعه آمریکا دارد و می‌تواند بر سیاست گذاری‌ها و سیاست دولت‌های آمریکا اثرگذار باشد.



رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف گیری وزارت امورخارجه ایران و دستگاه دیپلماسی ما برای طرح مطالب در فضای عمومی و رسانه‌ای آمریکا کار درستی است زیرا با این روش، می‌توان حرف حق مردم ایران را به نخبگان و مردم آمریکا رساند.



وی افزود: آمریکا در ضعیف‌ترین وضعیت خود در افکار عمومی جهانی قرار دارد، بعد از خروج آمریکا از برجام، حتی متحدین این کشور نیز حاضر به شنیدن حرف و تحلیل ترامپ نیستند.



رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد در انزوای کامل است و در بدترین شرایط ممکن می‌خواهد صحبت کند، ادامه داد: حضور قدرتمند آقای روحانی در سازمان ملل متحد و سخنرانی مناسب وی می‌تواند به نفع جمهوری اسلامی ایران باشد.



وی افزود: جهان از دیدگاه‌های ایران حمایت می‌کند زیرا جمهوری اسلامی ایران به قوانین بین‌المللی پایبند بوده و برجام را رعایت کرده همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران را تایید می‌کند.



عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون یکی از بهترین فرصت‌ها است تا با استفاده از دیپلماسی عمومی و رسمی بر افکار عمومی جهان اثرگذاری مثبت داشته باشیم، نباید این فرصت استثنایی که همزمان با ضعف آمریکایی‌ها در افکار عمومی جهان است را از دست بدهیم.



آخرین نمونه از توان گفت‌وگوی منطقی ایرانیان برجام است



نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بهترین استفاده را از این شرایط ببریم برای اینکه حقانیت مردم ایران را به گوش جهان و افکار عمومی جهانی برسانیم، عرصه دیپلماسی بین‌المللی عرصه منطق و گفتگو است و ما ایرانیان در طول تاریخ انسان‎‌های با منطقی بوده‌ایم و با قدرت گفت‌وگو به جهان نشان داده‌ایم که می‌توانیم روابط مناسبی را با جهان برقرار کنیم، که آخرین نمونه آن برجام بود.



عضو فراکسیون امید مجلس بیان کرد: آمریکایی‌ها با خروج از برجام و با پیروی از رژیم صهیونیستی خود را در انزوا قرار داد، ترامپ در ضعیف‌ترین وضعیت ممکن به سازمان ملل خواهد رفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 262187
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم