خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/21 - 23:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

آمریکا در حال تنبیه نفتی عربستان است / نفت اتحاد استراتژیک ریاض و واشنگتن را کم‌رنگ کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس ابعاد مختلف تصمیم آمریکا برای خروج سامانه پاتریوت را از عربستان بررسی کرد.

محمد خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره  تصمیم آمریکا برای خروج سامانه های ضدموشکی پاتریوت خود از عربستان گفت: این اخبار که اخیرا به گوش رسیده به خوبی تغییر معادلات سیاسی بین واشنگتن و ریاض را نشان می دهد و بسیاری آن را  پایان دوره تقویت نظامی آمریکا در عربستان سعودی دانسته است.



نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که این سامانه موشکی با ادعای مقابله با حملات ایران در عربستان مستقر شده بود، افزود: رفتار سیاسی  آمریکا اخیرا با عربستان سعودی و روسیه بر سر مناقشه درباره مساله عرضه نفت تغییر کرده است و آمریکا در پی اسن است تا با ایجاد نوسامات و ارسال پالس به ریاض دلخوری خود را به آن ها نشان دهد.











محمد خالدی سردشتی


خالدی همچنین تصریح کرد:بحران قیمت نفت باعث شد تا ریاض و مسکو در این بین متحمل ضررهای زیادی شوند که روی ایالات متحده آمریکا نیز به عنوان کشوری صادر کننده است اثرات جدی داشته است. در نتیجه به نظر می رسد که اقدام آمریکادر خروج سامانه های پاتریوت و نیروهای نظامی از عربستان برای فشار به ریاض است تا آنها در حوزه انرژی مانند تولید و عرضه نفت با ایالات متحده آمریکا همکاری و الگوی واشنگتن را دنبال کنند.



عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: البته به غیر از این که این اقدام اهرم سیاسی بر علیه عربستان بود اما واشنگتن با بحران جدی کرونا در داخل کشور به رو است و تامین هزینه های مقابله با یان بحران برای امریکا راحت نیست در نتیجه در حال کم کردن هزینه های خود در منطقه است.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده است که ایالات متحده آمریکا سامانه های ضدموشکی پاتریوت  و ده‌ها پرسنل نظامی خود را که بعد از حمله به تأسیسات نفت سعودی به این کشور ارسال شده بود از عربستان خارج می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297690
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار