خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/17 - 10:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا با حمایت پشت پرده از حادثه تروریستی کابل به‌دنبال توجیه ادامه حضور در افغانستان است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است راهبرد نظام سرمایه‌داری ایجاد کشورهایی درگیر جنگ داخلی در منطقه غرب آسیا است.

جواد کریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به حادثه روز گذشته در افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن 90 نفر در یک مراسم یادبود شد، گفت: اخبار منتشر شده بیانگر این موضوع بود که این حادثه تروریستی توسط طالبان رقم نخورده و داعش آن را برعهده گرفته است.



نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: گرایش طالبان در حال حاضر به سمت مبارزه جدی با آمریکایی ها بوده و از اهداف اصلی آنها اخراج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان است که در این قضیه به توافقی دست پیدا کردند و مقرر شد نیروهای آنها به همراه ناتو طی 14 ماه افغانستان را ترک کنند.



وی ادامه داد: خروج آمریکایی ها از خاک افغانستان برای تمام جریان های مجاهد افغانستان مبارک خواهد بود چنانچه آنها از روز اولی که این کشور از سوی شوروی اشغال شد و بعد از آن آمریکا و ناتو به بهانه 11 سپتامبر وارد افغانستان شدند، به دنبال اخراج اجنبی ها از خاک خود بودند.



آمریکا، غرب آسیا را با کشورهایی سراسر درگیر جنگ‌های داخلی می‌خواهد



کریمی قدوسی در ادامه با اشاره به حضور نیروهای نظامی آمریکا در نزدیکی محل حادثه تروریستی و عدم اقدام از سوی آنها بیان داشت: حضور و استقرار آمریکایی ها و تجهیزات نظامی آنها در کنار این حادثه و صرفا مشاهده آن، گویای این است که همچنان آمریکایی ها از دست و بازوی داعش برای توجیه قصد خود جهت ادامه حضور در افغانستان بهره می برند.



وی افزود: آنها قصد دارند اعلام کنند اگر افغانستان را ترک کنند، امنیت در این کشور ایجاد نمی شود، از این رو از یک طرف توافق خارج شدن را امضا می کنند و از سوی دیگر امنیت را برای افغانستان نمی خواهند و داعش را مأمور ایجاد ناامنی می کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه واشنگتن، افغانستانی سراسر درگیر جنگ داخلی می خواهد، خاطرنشان کرد: آمریکا و کشورهای غربی، بلاد اسلامی را بلادی ناامن و ویران شده با جنگ های داخلی می خواهند و نه کشورهایی توأم با آرامش و با روابط رو به گسترش با یکدیگر و این راهبرد همیشگی نظام سرمایه داری در منطقه غرب آسیا بوده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 295881
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار