خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/20 - 14:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
بروجردی:

آمریکا از منطقه خارج شود / حضور ایران در سوریه ارتباطی به پمپئو ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید دارد که حضور ایران در سوریه ارتباطی به آمریکا ندارد و آنها به عنوان کشور متجاوز باید هر چه سریعتر منطقه را ترک کنند.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، خطاب به پمپئو که گفته است ایران باید از سوریه خارج شود، گفت: مسئله ارتباط جمهوری اسلامی ایران با سوریه هیج ارتباطی به آمریکا ندارد.



عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پمپئو، ترامپ و مجموعه حاکمیت آمریکا از این ذهنیت خارج شوند که کدخدای دهکده جهانی هستند آنها با توجه به اینکه عملا در منطقه، کشور متجاوز و عامل بزرگ نا امنی محسوب می شوند و باید به عنوان کشور اشغالگر باید منطقه را ترک کنند.



وی تاکید کرد: آمریکا حق اظهارنظر در زمینه ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه را ندارد، حضور ایران در عراق و سوریه مستشاری و با دعوت دولت های این کشور صورت گرفته و کاملا قانون است.



این نماینده مجلس تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا بداند که دیر یا زود ناگزیر خواهد شد که منطقه را رها کند به خصوص اینکه ناتوانی دولت آمریکا در حل بحران داخلی مانند کرونا به جهانیان و بیش از همه به ملت آمریکا ثابت شد و خوب است آمریکا به حل مشکلات ملت خود بپردازد که 10 ها هزار نفر جان خود را به دلیل بی تدبیری و ندانم کاری دولت در بحران کرونا از دست داده اند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بنابراین سخنان پمپئو در خصوص خروج ایران از سوریه مردود است، این مسئله هیچ اربتاط به دولت آمریکا ندارد و آنها به جای فرافکنی موزیانه هر چه زودتر بر اساس مصوبه مجلس عراق خاک این کشور را ترک کنند و از اینکه تعداد بیشتری از ینروهای خود جانشان را از دست بدهند جلوگیری کنند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در ادامه لفاظی‌ها علیه ایران گفت که این کشور باید از سوریه خارج شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 297575
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار