خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/05 - 10:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کریمی قدوسی مطرح کرد:

آمار عضویت افراد در احزاب بیش از 500 هزار نفر نمی‌شود/مردم ایران ذاتاً حزبی تربیت نشده‌اند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مردم ذاتاً حزبی تربیت نشده اند و نمی خواهند اختیار سیاسی خودشان را در اختیار احزاب بگذارند.

جواد کریمی قدوسی در خصوص دلایل عدم رغبت افراد برای عضویت در احزاب سیاسی و رواج معنای نادرست از کلیدواژه حزبی بودن در جامعه، گفت: آمار مردم ایران که رسما عضو احزاب و جریانات مختلف هستند، از 500 هزار نفر بیشتر نمی شود.



نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موج هایی مربوط به احزاب بخاطر تحلیل ها و شرایط ویژه انتخابات است، تصریح کرد: مردم هراسی از حزب ندارند اما ذاتاً حزبی تربیت نشده اند؛ در زمان طاغوت شاه اعلام کرد که همه مردم باید عضو حزب رستاخیز شوند اما مردم استقبال نکردند.



وی با بیان اینکه مردم نمی خواهند اختیار سیاسی خودشان را در اختیار احزاب بگذارند، ادامه داد: به عنوان مثال نمایندگان یک حزب در مجلس نسبت به یکدیگر نگرش های متفاوتی دارند و بر اساس دیدگاهشان رفتار می کنند.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه حزب در ادبیات کشورمان مفهوم غربی دارد، افزود: این مهم در حالیست که حزب در اسلام زمانی مهر تایید می خورد که برای توسعه معارف دینی برنامه ریزی کند و به طور تشکیلاتی و حزبی پخش کند یا به عبارتی در تربیت ایمانی مردم نقش ایفا کند.



کریمی قدوسی یادآور شد در سال 75 زمانی که با جمعی از فرماندهان نظامی در محضر رهبر انقلاب بودند، ایشان بیان کردند که هیچ کدام از این احزاب را قبول ندارند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حزب در اسلام آن است که در مرکز برای توسعه معارف دین برنامه ریزی کرده و بعد شاخه دانشجویی، جوانان، کارگری و غیره برای آن ایجاد و اقدام به فعالیت کنند از این رو اگر مردم تربیت ایمانی شوند با ملاک های دینی در انتخابات حضور می بایند.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه عضو حزب نیست، خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه عضویت در احزاب ندارم اما تمام دوران زندگی را در فعالیت های تشکیلاتی گذرانده ام./



پایان پیام

  • کد خبر : 241236
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم