خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/01 - 23:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
محمدی:

آزمون دکتری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، لغو آزمون دکتری را نوعی سلب حق از افرادی که برای شرکت در این آزمون برنامه‌ریزی کرده‌اند، دانست و تأکید کرد: آزمون دکتری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

داود محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها به علت شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: در حال حاضر تحصیل از طریق فضای مجازی یکی از راهکارهای جایگزین برای تدریس و جبران عقب ماندگی دانشجویان است در مقاطع مختلف است اما برخی از مسائل جایگزینی ندارد که باید  برای آن نیز تدبیری اندیشیده شود.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کنکور دکتری طبق برنامه باید در تاریخ 9 خرداد ماه برگزار شود و عمده شرکت کنندگان کنکور دکتری  دانشجویان ترم آخری هستند که باید از پایان نامه خود دفاع کنند اما به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها فرصتی  تا شهریورماه ندارند.



وی یادآور شد: بر اساس آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌‎های موجود، دانشجویان ترم آخری متعهد می‌شوند که تا پایان شهریور از پایان نامه خود دفاع کنند اما با وضعیت فعلی و تعطیلی‌های گسترده‌ای که وجود دارد، بعید به نظر می‌رسد که فرصت و مجالی برای دفاع تا پایان شهریورماه وجود داشته باشد؛ بنابراین در صورت قبولی دانشجوی ترم آخری در کنکور دکتری، عملاً قبولی فرد ملغی تلقی می‌شود.



محمدی با بیان اینکه وزارت علوم باید برای این مشکل به وجود آمده تدبیری بیندیشد، اضافه کرد: البته حذف آزمون دکتری یکی از گزینه‌های مطرح شده است ولی نباید روی این موضوع مانور داد چراکه برگزاری آزمون دکتری از حقوق افراد تحصیل کرده است و ما نمی‌توانیم به چنین دلایلی این حق را از برخی سلب کنیم و در برنامه‌ریزی افراد خلل ایجاد کنیم.



وی با تأکید بر اینکه آزمون دکتری باید با رعایت ضوابط و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود، گفت: وزارت علوم باید هرچه سریع‌تر تدبیر خود را در خصوص موارد پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا را مطرح و اطلاع رسانی کند.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس  افزود: تمدید زمان دفاع دانشجویان ترم آخری از شهریورماه به ماه‌‎های دیگر، یکی از راهکارهایی است که وزارت علوم در مقطع کنونی می‌تواند اتخاذ کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 296920
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار