خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/01/19 - 10:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضایی:

آزادسازی غوطه‌شرقی دمشق نقطه عطف در پاکسازی مناطق اشغالی است/راه‌حل سیاسی بر مقابله نظامی با فریب‌خوردگان ارجحیت دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌‎خارجی مجلس اعتقاد دارد پس از آزادسازی ۹۵ درصد از غوطه شرقی دمشق، حاکمیت مردمی سوری بر اوضاع مسلط خواهد شد.

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیش بینی آینده وضعیت سوریه پس از آزادسازی ۹۵ درصد از غوطه شرقی دمشق، گفت: سوری ها فراز و نشیب زیادی را طی کرده است و در مقطع زمانی دشمنان این کشور حدود 80 درصد خاک سوریه را در دست داشتند.



نماینده مردم خمین در مجلس دهم شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: خوشخبتانه امروزه با مقاومت مردم سوریه گروه تروریستی داعش که تحت حمایت آمریکا و همپیمانانش در منطقه بود از بین رفته و مناطق تصرف شده به این کشور بازگشته است از این رو حاکمیت مردمی سوری بر اوضاع مسلط خواهد شد.



وی با اشاره به اینکه امروزه وجب به وجب مناطق اشغالی سوریه در حال پاکسازی است، ادامه داد: امروزه معارضین داخلی و شورشیان نیز در صدد تسلیم شدن هستند و آزادسازی ۹۵ درصد از غوطه شرقی دمشق بیانگر این مهم است.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه پیروزی‌های اخیر نقطه عطفی در عرصه جنگ در سوریه تلقی می شود، تصریح کرد: البته نباید فراموش کرد سیاست مواجه با فریب خوردگان مانند معارضان داخلی سوری از طریق گفتگو و راه حل سیاسی پیگیری شده و خواهد شد اما آنها نیز باید بدانند که سرنوشت کشور سوریه با مشارکت مردم تعیین خواهد شد و عده ای نمی توانند نظرشان را بر دیگران غالب کنند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم راه حل سیاسی برای رفع مشکلات کنونی با معارضان و شورشیان به نتیجه مطلوب برسد وگرنه این افراد به خوبی می دانند که مردم سوریه هیچ گاه اجازه نخواهند داد اقتدار ملی‌شان زیر سوال برود./



پایان پیام

  • کد خبر : 238315
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار