خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/08/01 - 09:25
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
سرویس : سیاسی
تحلیل‌نمایندگان‌ازمناظرات‌کلینتون‌وترامپ:

آتش در کاخ کبریتی سیاسی آمریکا

مجادلات انتخابات هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ همانند آتش کاخ پوشالی کاخ کبریتی اخلاق سیاسی آمریکا را شعله ور کرده است تا پشت پرده ویترین لوکس واشنگتن در معرض نگاه جهانی قرار گیرد.

خبرگزاری خانه ملت ، گروه سیاسی: سومین و آخرین مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، بامداد پنجشنبه به وقت تهران در حالی برگزار شد که آنهادر یک جدال کامل لفظی ضمن طرح اتهامات قبلی علیه یکدیگر در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اخلاقی، هریک سعی کردند تا در آخرین دفاعیات ،خود را از این اتهامات مبری سازند.



از چهار دور مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سه مورد به نامزدهای دو حزب جمهوریخواه و دمکرات و یک مورد نیز به معاونان آن ها اختصاص یافته است. تاکنون دو مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای حزب دمکرات و جمهوریخواه و تک مناظره مایک پنس معاون ترامپ و تیم کین معاون کلینتون برگزار شده است.



مناظره سوم کلینتون وترامپ به صحنه درگیری لفظی شدید آنها در موضوع مهاجرت و مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا تبدیل شد.در این مناظره که از برخی شبکه های خبری از جمله سی ان ان بطور مستقیم پخش می شود، دو نامزد انتخابات آمریکا حملات تند لفظی علیه یکدیگر در موضوعات مختلف از جمله مسائل زنان ،مهاجرت ، امنیت مرزها و سیاست خارجی داشتند.



براساس نظرسنجی های صورت گرفته درآمریکا،محبوبیت و  وجهه هردوحزب انتخابات ریاست جمهوری این کشوردربین مردم به شدت کاهش یافته ومردم آمریکا ازاینکه دونامزددارای مسایل اخلاقی واجتماعی فراوان می باشنداظهارتأسف می کنند.










مرتضی صفاری نطنزی 3406754/9/2016 10:02:04 AMhttp://media.icana.ir/Image/2016/04/201604107770934922_Thum.jpg

مرتضی صفاری نطنزی


احتمال تغییر نتیجه انتخابات به نفع جمهوری خواهان



مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان این که آمریکا کشوری است که سرمایه داری در آن حرف اول و آخر را می زند ، گفت: آمریکا برای فروش محصولات اقتصادی همواره از سیستم تبلیغاتی بهره می گیرد و این موضوع در رقابت های انتخاباتی نیز به شکل متفاوتی بروز و ظهور پیدا می کند.



نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: رقابت های انتخاباتی طولانی الکترال که با هزینه های گزاف انجام می گیرد منجر به جلب توجه دموکراسی آمریکایی می شود.



وی در ادامه گفت: بگومگو میان کاندیدای جمهوری خواهان و دموکرات ها یک پدیده شایع در فضای سیاسی انتخاباتی آمریکا است که دارای فراز و نشیب های زیادی بوده و در این دوره به تندترین شکل با شکستن مرزهای اخلاقی مواجه شده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: براساس نتایج نظرسنجی های منتشر شده هیلاری کلینتون تاکنون توانسته دونالد ترامپ را شکست دهد و همین مسئله پرخاشگری کاندیدای جمهوری خواهان را تشدید کرده است.



وی تاکید کرد: تا روز 18 آبان باتوجه به نزدیکی آمار حمایت از کلینتون و ترامپ احتمال تغییر نتیجه به نفع جمهوری خواهان را نمی توان نادیده گرفت.



صفاری نطنزی گفت: اتفاقاتی نظیر یک حمله تروریستی یا افشاگری بزرگ علیه هیلاری کلینتون یا حتی بیل کلینتون می تواند نتیجه انتخابات الکترال 2018 را تغییر دهد.










محمدعلی وکیلی 34067510/3/2016 9:51:38 AMhttp://media.icana.ir/Image/2016/10/201610106737872652_Thum.jpgبهروز نعمتی علی مطهری مسعود پزشکیان غلامرضا کاتب محمدقسیم عثمانی احمد امیرآبادی فراهانی محمدعلی وکیلی سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی علی اصغر یوسف نژاد علی اکبر رنجبرزاده حسین آشوری

محمدعلی وکیلی


ترامپ و کلینتون عصاره فضائل فرهنگ آمریکایی



محمد علی وکیلی در خصوص شرایط مناظرات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بین ترامپ و کلینتون، اظهار داشت: مناظرات فینال این دوره از انتخابات آمریکا رو نمایی از فرهنگ عمومی پنهان و زیر پوستی آمریکا است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این گونه پرده دری، زبان به افشاگری باز کردن، ورود به حریم خصوصی و انتقال زشت ترین مطالب اخلاقی اوج انحطاط فرهنگی را نشان می دهد.



عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا عصاره فضائل جامعه خود هستند که چنین روابطی در عرصه رقابت های انتخاباتی دارند، رفتار آن‌ها نشان از وضعیت بد فرهنگی آن کشور است.



وکیلی متذکر شد: اینکه چرا بگم بگم ها در آمریکا نیر جواب نداده است، نشان می‌دهد فطرت آدم ها ولو اینکه در متن یک فرهنگ منحط آمریکایی‌ هم باشند ، آحاد مردم این حد از انحطاط را بر نمی‌تابد.



وی افزود: کسی با این شیوه در دنیای جدید، حتی بخشی از قدرت را نیز نمی تواند به دست آورد. در کشور ما نیز یک روزی بگم بگم باب شده بود که در مملکت اسلامی ما فرهنگ بگم بگم محکوم شد زیرا باعث روی گردانی مردم و گله مندی نخبگان شده بود.



عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مشخص شد که بگم بگم در ساحت عمومی محکوم به شکست خواهد بود. فضاحت اخلاقی که این دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا به نمایش می گذارند سبب گله مندی ملی جامعه آمریکا می‌شود.










جلال میرزایی 34067510/3/2016 3:54:57 PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/10/201610105863068235_Thum.jpgجلال میرزایی

جلال میرزایی


پشت پرده سیاستمداران آمریکا توسط کلینتون و ترامپ



جلال میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با طولانی خواندن روند انتخابات الکترال گفت: سیستم دموکراسی آمریکایی به گونه ای طراحی شده است که سرمایه بر هر مساله ای سنگینی می کند.



نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: دموکراسی آمریکایی و فقدان آزادی بیان حقیقی پشت زرق و برق انتخابات الکترال فاحش است.



وی در ادامه گفت: آمریکا مدعی بسط آزادی و دموکراسی در جهان است اما مشاهده می کنیم جامعه سیاسی ایالات متحده تنها حزب جمهوری خواه و حزب دموکرات حضور دارند و سیستم اجازه بروز و ظهور گفتمان های متفاوت را نمی دهد.



میرزایی گفت: هرکاندیدایی که منابع مالی بیشتری تصاحب کند توانایی بالاتری در تصاحب رای الکترال در اختیار دارد و این دموکراسی سرمایه داران است که مردم را نادیده می گیرند.



وی تصریح کرد: ارزش های انسانی در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا اغلب نادیده گرفته می شوند اما این دوره دارای ابعاد وسیعی به خود گرفته است تا جایی که می توان آن را رسوایی اخلاقی سیاسی ایالات متحده نامید.



این نماینده مجلس دهم گفت: افشای مشکلات شخصیتی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون اتفاقی است که چهره واقعی سیاستمداران آمریکایی را به ما نشان می دهد.



وی با بیان این که انتخابات الکترال2016 انتخابی بین بد و بدتر است،گفت: سخنان ترامپ درباره تقلب در انتخابات آمریکا اتفاقی منحصر به فرد است که منجر به بروز اختلافات داخلی در میان جمهوری خواهان شده است.










جهانبخش محبی نیا 3406756/18/2016 11:44:48 AMhttp://media.icana.ir/Image/2016/06/201606100402142188_Thum.jpg

جهانبخش محبی نیا


افشاگری ترامپ درباره تقلب در انتخابات آمریکا



جهانبخش محبی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تاکید بر بررسی و تحلیل 3مناظره برگزار شده میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ گفت: کاندیدای جمهوری خواهان و کاندیدای دموکرات ها در انتخابات الکترال 2016 نگاه لیبرالیستی و نولیبرالیستی آمریکایی را همانند یک فیلم هالیوودی مهیج به نمایش گذاشته اند.



نماینده مردم شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی  در ادامه گفت: اگرچه وجود فسادهای رنگی در دنیای سیاسی آمریکا یک مسئله بدیهی است اما مناظره های اخیر و افشاگری های صورت گرفته ابعاد جدیدی از پوپولیسم مستهجن ایالات متحده را به نمایش گذاشته است.



وی با بیان این که سلطه طلبی آمریکایی ها مسئله ای است که با ادعای دموکراسی طلبی توسط کاخ سفید دنبال شده و مردم کشورهای مختلف خون بهای سنگینی پرداخته اند ، گفت: فارغ از هرنتیجه ای که در انتخابات 18 آبان حاصل شود ، مردم آمریکا به حال خود باید تاسف بخورند.



محبی نیا گفت: مردم آمریکا در حوزه اقتصاد ، اشتغال سلامت و امنیت  با مشکلات بزرگی مواجه هستند اما هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ تمام توجه خود را به فسادهای اخلاقی ، مالی و قانون شکنی های یکدیگر معطوف کرده اند.



وی با تمسخر میتینگ های انتخاباتی آمریکا گفت: سیطره سرمایه داری بر سیستم انتخابات الکترال اتفاقی است که موجب بی اعتنایی به نظر مردم ایالات متحده می شود اما ما شاهد این هستیم که افراد از اقشای پایین جامعه آمریکا را به برنامه های تبلیغاتی می کشانند.



این نماینده مجلس دهم گفت: سخنان ترامپ درباره تقلب سیستماتیک در انتخابات الکترال موضوعی است که نمی توان از کنار آن بی تفاوت عبور کرد.



وی در ادامه گفت: بزرگ ترین مدعی دموکراسی جهان که در کشورهای مختلف به همین بهانه مداخله می کند ، خود دچار تقلب فاحش تحت نظر نظام سلطه است.



محبی نیا گفت: علاوه بر وجود دیکتاتوری پنهان در سیستم سیاسی آمریکا و سیطره نظام سلطه بر کنترل افکار عموم و تقلب در انتخابات الکترال که ترامپ بیان می کند ، اتفاقی است که در مواردی نظیر رقابت الگور با جورج بوش در انتخابات الکترال2000 نیز اتفاق افتاد.



وی تصریح کرد: اندیشمندان و اهالی سینمایی می توانند با توجه به آنچه که توسط هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ مطرح شده ، فیلم سینمایی مستند و افشاگرانه ای از وضعیت سیاسی آمریکا روی صحنه نمایش بدهند.



 



پایان پیام/


  • کد خبر : 178767
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم