خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/02 - 15:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عضو فراکسیون امید مجلس:

AFC دست از سیاسی‌کاری بردارد/ دولت با دیپلماسی جدی حق میزبانی باشگاه‌های کشور را بگیرد

نماینده مردم اردل گفت: باید دولت دیپلماسی را جدی‌تر بگیرد که اجازه داده نشود این حق میزبانی از کشورمان گرفته شود تا اینکه تیم‌های کشورمان بتوانند به بازی‌های خود در ایران ادامه دهند و سبب کسب موفقیت برای جمهوری اسلامی شوند.

علی کاظمی باباحیدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به رفتار سیاسی AFC در قبال میزبانی تیم‌های ایرانی حاضر در جام باشگاه‌های آسیا اشاره کرد و گفت: برای همگان در این سال‌ها مشخص شده که ایران از امن‌ترین کشورها دنیا بشمار می‌رود، زیرا برگزاری مراسمات بین‌المللی سیاسی و ورزشی در کشورمان تایید کننده این مسئله است.



وی در ادامه افزود: اینکه AFC میزبانی را از باشگاه‌های کشورمان گرفته، یک برخورد کاملا سیاسی بوده است؛ البته باید گفته شود که در این سالیان اخیر فیفا دخالت‌های سیاسی را در ورزش فوتبال لحاظ کرده، اگرچه مقرر شده بود سیاست وارد ورزش نشود، اما متاسفانه شاهد این هستیم که سازمان‌های بین‌المللی نسبت به تیم‌های ایرانی سیاسی برخورد می‌کنند.



 نماینده مردم اردل تصریح کرد: قطعا؛ کشورهای منطقه و همچنین آمریکا در این اقدامی که باعث شده تا تیم‌های ایرانی از میزبانی محروم شوند، دست داشته‌اند و این‌ها می‌خواهند با این کار خود وانمود کنند که ایران ناامن است در حالی که کشورمان جز امن‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود.



عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: با توجه به اینکه فوتبال جنبه سیاسی پیدا کرده، باید وزارت ورزش در کنار وزارت امورخارجه یک دیپلماسی قوی را در بحث ورزش ایجاد کنند تا بتوانیم در مجامع بین‌المللی کرسی‌هایی را در اختیار خود داشته باشیم.



کاظمی بابا حیدر تاکید کرد: باید دولت دیپلماسی را جدی‌تر بگیرد که اجازه داده نشود این حق میزبانی از کشورمان گرفته شود تا اینکه تیم‌های کشورمان بتوانند به بازی‌های خود در ایران ادامه دهند و سبب کسب موفقیت برای جمهوری اسلامی شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 294533
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار