خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/26 - 09:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
صفری:

200هزار هکتار از اراضی دیم کرمانشاه با اجرای سامانه سردسیری به آبی تبدیل می شود

نماینده مردم کرمانشاه، گفت: اجرای طرح سامانه سردسیری 200 هزار هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه را به آبی تبدیل می‌کند و موجب اشتغالزایی برای 350 تا 400هزار نفر می‌شود.

احمد صفری  نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص دستاوردهای سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان کرمانشاه، گفت: دکتر لاریجانی طی سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه پروژه‌های وزارت نیرو در استان را افتتاح کرد که واحد نخست بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با ظرفیت ۳۱۰ مگاوات، آبرسانی به 55 روستا، تصفیه خانه سنقر و صحنه ازجمله این پروژه‌ها بود.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دکتر لاریجانی در پایان سفر خود در نشست شورای اداری با حضور تمامی مدیران کل استان، استاندار، وزیر نیرو و مجمع نمایندگان استان حضور پیدا کرد، ادامه داد: در نشست شورای اداری با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سایر همکاران و من مقرر شد نسبت به اجرایی شدن هرچه سریع‌تر طرح سامانه سردسیری اقدام شود.











اراضی کشاورزی


 



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سامانه سردسیری در استان کرمانشاه یکی از طرح‌های مهم غرب کشور است، عنوان کرد: در اجرای طرح سامانه سردسیری آب از منطقه پالنگان به شهرستان روانسر، کوزران، ماهیدشت و سر فیروزآباد انتقال داده می‌شود.



صفری با اشاره به اینکه با اجرای طرح سامانه سردسیری حدود 200 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شود، ادامه داد: در قالب طرح سامانه سردسیری با کمترین هزینه بزرگترین اشتغالزایی و سرمایه گذاری صورت می‌گیرد.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه شهر کرمانشاه حدود 350 تا 400هزار نفر حاشیه نشین دارد، عنوان کرد: با اجرای سامانه سردسیری بخش زیادی از جمعیت حاشیه نشین شهر کرمانشاه کاهش پیدا می‌کند زیرا بسیاری از آنها کشاورزان و روستاییانی هستند که درآمد کافی نداشته‌اند و با تبدیل اراضی دیم آنها به آبی مهاجرت معکوس می‌شود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 292702
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار