خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/14 - 16:01
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

موضوع «نفوذ» در وقوع حادثه تروریستی تهران مطرح نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه کمیسیون متبوع خود گفت: بر اساس گزارش مقامات امنیتی و اطلاعاتی مسأله نفوذ در وقوع حادثه تروریستی تهران و شهادت اسماعیل هینه مطرح نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم رضایی در تشریح نشست امروز یکشنبه 14 مرداد ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم، گفت: دومین جلسه کمیسیون به منظور بررسی ابعاد مختلف حادثه ترور اسماعیل هنیه  و با حضور معاون اطلاعات سپاه قدس، معاونان امنیت و حقوقی و امور مجلس وزیر اطلاعات و معاون امور مجلس سپاه برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در این جلسه معاون سپاه قدس تحلیلی از وضعیت منطقه به ویژه پس از عملیات طوفان الاقصی ارائه و جزییاتی از حادثه تروریستی تهران را مطرح کرد، بر اساس گزارش وی عملیات طوفان الاقصی جهشی راهبردی در مبارزات جبهه مقاوت بود و این عملیات سرعت نابودی رژیم صهیونسیتی را تسریع کرد و برای اولین بار موجودیت و هویت این رژیم در یک عملیات پیچیده تهدید شد.

وی یادآور شد: این مقام مسئول گفت که صهیونیست‌ها در جنگ غزه به هیچ کدام اهداف خود نرسیدند و حداقل ۲۰۰هزار صهیونیست آواره شده اند و آنها چاره ای جز پذیرش شکست ندارند. وی همچنین افزود «10 ماه جنگ ارتش رژیم صهیونیستی را دچار فرسایش کرده است، رژیم در جنگ غزه دنبال بازگشت اسرا، انهدام حماس و بازگشت نوار غزه به کرانه باختری بود که هیچ کدام از اینها محقق نشده است»

رضایی در ادامه اظهار کرد: وی در گزارش خود همچنین اشاره کرد که رژیم صهیونیستی در این شرایط به دنبال تغییر صحنه است، اسماعیل هنیه مهمان تهران بود و به طور رسمی به تهران سفر کرده بود. بنابر این گزارش ترور شهید هنیه حاصل نفوذ نبوده و در این حادثه موضوع نفوذ مطرح نیست و اطلاعات کامل و تکمیلی نیازمند زمان است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بخش دیگری از جلسه معاون امنیت وزارت اطلاعات نیز با اشاره به بسیج امکانات برای روشن شدن ابعاد مختلف ترور شهید هنیه سخن گفت و اینکه شبکه جاسوسان موساد در داخل و خارج با توجه به اشراف اطلاعاتی شناسایی و منهدم شده‌اند و رژیم صهیونسیتی در شرایط سختی قرار دارد و روحیه مقامات آن بسیار ضعیف است.

رضایی تصریح کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز  نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند که حمایت جدی از نیروهای امنیتی و دفاعی و نظامی، لزوم اقدام متقابل در پاسخ به جنایت رژیم صهیونسیتی در ترور هنیه، لزوم اقدام پیش دستانه در جنگ روایت ها و لزوم اطلاعات رسانی شفاف و جامع به افکار عمومی، لزوم برخورد با عوامل سهل انگارحتمالی و لزوم تدبیر برای جلوگیری از اتفاقات مشابه، پر کردن خلاءها و با هماهنگی دستگاه ها و ارتقا سطح امنیتی شخصیت ها و لزوم جلوگیری از گسترش احساس ناامنی در جامعه بخشی از این دیدگاه ها بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در بخش دوم جلسه امروز کمیسیون کاندیداهای کمیسیون برای عضویت در هیات نظارت بر مسافرت های خارجی کارکنان دولت و کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین انتخاب شدند. در انتخاباتی که در کمیسیون برگزار شد 4 نماینده متشکل از گلرو، احمدی، سعیدی و مالکی به صحن معرفی شدند تا در جلسه آتی صحن دو نفر به عنوان نماینده مجلس در هیات نظارت بر مسافرت های خارجی کارکنان انتخاب شوند. همچنین خضریان، نبویان، رضازاده و گلرو برای عضویت در کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین به صحن معرفی شدند تا در جلسه علنی دو نفر با رای اکثریت مجلس انتخاب شوند. /

پایان پیام

  • کد خبر : 381652
صادق حسینی توسل
خبرنگار

صادق حسینی توسل

آخرین اخبار