خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/12 - 17:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
محمدصالحی دارانی:

تهران و کابل به دنبال تحکیم روابط و حفظ اتحاد باشند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، با بیان اینکه تهدیدکنندگان ایران در زمین دشمن بازی می‌کنند و جز اینکه بلندگوی دشمن هستند نمی‌توان برداشت دیگری از حرف‌هایشان داشت بر ضرورت تحکیم روابط و حفظ اتحاد بین دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان تاکید کرد.

حسین محمدصالحی دارانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به انتشار بیانیه‌ای مشترک از سوی 13 نهاد علمی و فرهنگی ایران و افغانستان در پی انتشار کلیپی از یکی از مجریان تلویزیون افغانستان که در قالب تهدید به ایران هشدار داده است، گفت: اولا افغانستان در حد و اندازه‌ای نیست که ایران را تهدید کرده و در مقابل ما قد علم کند، ضمن اینکه تهدیدکنندگان در زمین دشمن بازی می‌کنند و جز اینکه بلندگوی دشمن هستند نمی‌توان برداشت دیگری از حرف‌هایشان داشت.



نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دشمنان به دنبال اختلاف‌افکنی بین کشورهای اسلامی و حتی کشورهای فارسی زبان هستند تا از این طریق اتحاد، یگانگی وحدت، فرهنگ، ملیت، دین و مذهب آنها را زیر سوال ببرند سپس با دامن زدن به این اختلافات بین این کشورها تفرقه‌افکنی کنند.



وی تصریح کرد: دومین مساله‌ای که باید به آن توجه شود دیپلماسی بسیار خوب دولت سیزدهم با کشورهای همسایه و بسیاری از کشورهای صلح‌جوی جهان است و اقدامات خوبی که در این راستا انجام داده است و در پی آن روابط دیپلماتیک بسیار خوبی با این کشورها ایجاد کرده است.



محمدصالحی خاطرنشان کرد: اهالی رسانه و مسئولان هر دو کشور ایران و افغانستان باید در جریان باشند که این اختلافات نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند بلکه به مشکلاتشان اضافه خواهد کرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دشمنان اتحاد مسلمین آن کسانی هستند که اگر کشورهای اسلامی و دولت‌های اسلامی با هم متحد بشوند، آنها ضرر می‌بینند، نمی‌توانند دست‌اندازی کنند، دست‌درازی کنند، غارتگری کنند، مشکل پیدا می‌کنند.



وی افزود: آنچه مسلم است ایران و افغانستان باید به دنبال تحکیم روابط و حفظ اتحاد باشند چراکه وجود اختلافات جز اینکه به آتش مشکلاتی که چندین سال است گریبان افغانستان را گرفته ، دامن بزند، مشکلی را از آنها حل نخواهد کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: توصیه ما این است که همه مسئولان از بیان جملات تفرقه‌انگیز پرهیز کنند چرا که ملت ایران و افغانستان دوست و برادر هستند و با اشتراکات فرهنگی و مذهبی بسیاری که دارند می‌توانند در کنار هم بازوی قوی برای مقابله با بیگانگان و دشمنان هر دو کشور باشند.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ملت و دولت افغانستان در طول سال‌های گذشته همواره به این نتیجه رسیده‌اند که ایران دوست و در کنار آنها است و پیوسته به دنبال حمایت از این کشور بوده است و امیدواریم این دو کشور مستقل با حفظ تمامیت ارضی و مرزهای مشخص با اتحاد بیشتر در کنار هم زندگی کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 369275
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار