خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/11 - 14:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
زنگنه نوشت:

جلسه استیضاح نمایی از همدلی بر مبنای عقلانیت سیاسی بود

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس در توئیتی را درخصوص جلسه استیضاح فاطمی امین منتشر کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت؛محسن زنگنه  نماینده مردم تربت حیدریه،مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس در توئیتی نوشت:



‏جلسه مجلس،نمایی از همدلی بر مبنای عقلانیت سیاسی بود.

استیضاح کنندگان بدون وارد شدن به حاشیه ها و برچسب زدن های رایج، با تمرکز بر مسائل اصلی از جمله خودرو، گرانی، صنعت و معدن، به بیان دیدگاه ها و انتقادات خود پرداختند.

وزیر نیز در دو مرحله در جایگاه حاضر شد و با رعایت  ادب، براساس مستندات خود به پاسخ نقدها پرداخت و گزارشی از عملکرد خویش بیان نمود.

مخالفان استیضاح نیز با رعایت احترام به نقد مطالب موافقان پرداختند.

رئیس جمهور محترم نیز با حضور در مجلس ضمن احترام به جایگاه مجلس،  ابتدا بر حق نمایندگان برای استیضاح تاکید نمود و در  ادامه

 به نقاط قوت وزیر صمت پرداخت و البته وزارت صمت را نیز بی عیب ندانست و بر رفع معایب تاکید نمود.

در  نهایت ، رای گیری بدون هرگونه حاشیه ای برگزار شد و نمایندگان براساس نقدها و دفاعیات ارائه شده و بر حسب استنباط و تحلیل خود، رای شان را به صندوق ریختند.

این استیضاح؛  نه به معنای تقابل دولت و مجلس است و نه به معنای تضعیف دولت.

بسیاری از کسانی که امروز به استیضاح رای دادند،از حامیان و همراهان دولت بوده و  در آینده نیز خواهند بود اما مصلحت دولت و مردم را در تغییر وزیر دانستند.

امیدواریم دولت محترم با حضور وزرایی مجرب تر و توانمند تر بتواند این مسیر را با رفع ایرادات و ترمیم نقاط ضعف، پرتوان تر از قبل طی کند.

دکتر فاطمی امین نیز از نیروهای پاکدست و مومن و انقلابی و دارای تجارب ارزشمندی است که بایستی حتما از او در مناصب دیگر استفاده شود. مجلس هم مانند قبل در کنار دولت مردمی و انقلابی خواهد بود.



 



 

  • کد خبر : 360897
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار