خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/24 - 11:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
بدری:

لزوم افزایش متراژ زمین‌های واگذاری به روستائیان/ بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی همکاری کنند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اینکه کسب و کار روستائیان در محل زندگی‌شان است، متراژ زمین‌های واگذاری به آنها باید افزایش پیدا کرده و بنیاد مسکن گامی اساسی برای توسعه روستا و افزایش ماندگاری جمعیت در این منطقه داشته باشد.

صدیف بدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش وام ساخت مسکن روستایی به 350 میلیون تومان، گفـت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت مسکن های روستایی بوده و با وجود حمایت‌هایی که انجام می‌دهد، کارها به خوبی پیش می‌روند.



نماینده مردم «اردبیل و نمین و نیر و سرعین» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به هزینه های بالای ساخت مسکن روستایی، عمده متقاضیان در خواست افزایش تسهیلات داشتند که این امر محقق شد و سود پایین آن نیز موجب استقبال مناسب مردم شده است، البته که در این میان بانک ها باید کمال همکاری را داشته باشند.



این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: هم اکنون تنها بانک مسکن، همکاری خوبی برای پرداخت تسهیلات دارد و سایر بانک‌ها همکاری چندانی در این حوزه ندارند که باید این رویه نیز اصلاح شده و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، گام های مثبتی بردارند.



عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ افزایش متراژ زمین‌هایی روستائیان است، متراژ 200 متر در شهرها شاید تکافوی نیاز خانواده ها را بدهد اما در روستاها کافی نبوده و عموم  روستائیان مشتاق هستند کسب و کار خود را در همان محل زندگی داشته باشند. از این رو بنیاد مسکن نیز باید به این مهم توجه کرده و کاری اساسی برای توسعه روستا و ماندگی روستائیان انجام دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374595
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار