خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/27 - 13:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سامه‌یح نجف‌آبادی؛

توجه کمیسیون تلفیق به برقراری فوق‌العاده خاص در بودجه 1403 به عنوان مطالبه جدی کادر درمان/ دولت باید بودجه آن را تامین کند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر برقراری فوق العاده خاص را گام موثری برای تشکر از زحمات شبانه روزی کادر درمان دانست و گفت: امیدواریم این مصوبه با حمایت نمایندگان در صحن علنی هم تصویب و بودجه آن توسط دولت تامین شود.

همایون سامه یح نجف آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 در مورد برقراری فوق العاده خاص کادر درمان، گفت: فوق‌العاده خاص مطالبه چند ساله کادر سلامت است و کمیسیون  بهداشت و درمان تلاش ها و پیگیری های زیادی را برای برقراری این مهم داشته است.



وی مهمترین مانع تحقق این مطالبه دیرینه کادر درمان را عدم تامین منابع مالی دانست و افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403؛ وزارت بهداشت مکلف شد نسبت به برقراری یک ردیف فوق العاده خاص در احکام کادر درمان اقدام و منابع آن را از درآمدهای اختصاصی و سایر منابع در اختیار تامین کند.



نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم، افزود: البته کادر درمان تنها پزشکان نیستند بلکه شامل پرستاران و بهیاران و تعداد دیگری از کادر می شود که در مراکز درمانی در حال خدمت به مردم هستند و حقوق چندانی هم ندارند.



سامه‌یح نجف‌آبادی با یادآوری اینکه روزانه تعداد زیادی از کادر درمان با نمایندگان برای برقراری فوق العاده خاص تماس می‌گرفتند، افزود: مصوبه کمیسیون، گام موثری برای تشکر از زحمات شبانه روزی کادر درمان است و امیدواریم با حمایت نمایندگان در صحن علنی هم تصویب و بودجه آن توسط دولت تامین شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 374822
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار