خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/15 - 16:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
توانگر نوشت:

ارزترجیحی و سفره فسادخیز آن

رئیس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در توئیتی به یادداشت خود در سرمقاله ‎فرهیختگان با موضوع ارزترجیحی اشاره کرد.

به گزارش   خبرگزاری خانه ملت؛مجتبی توانگر نماینده مردم تهران و رئیس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی درتوئیتی نوشت:



در سرمقاله ‎فرهیختگان نوشتم:

ارزترجیحی و سفره فسادخیز آن،دولت انقلابی و غرب‌گرا نمی‌شناسد و تیم اقتصادی کنونی نیز فساد این ارز را به‌ راحتی تحمل و عزمی بر کاهش این رانت ندارد.مجلس تلاش کرد باتعیین سقف برای مصرف ‎ارزترجیحی(ارزرانتی) مانع از آن شود که بیشتر از این شاهد توزیع رانت باشیم و دولت ملزم شود، رژیم ارزی و منضبطی داشته و به‌جای بذل و بخشش بی‌ثمر منابع ارزی با نرخ ارزان و توزیع رانت فسادانگیز، به فکر تغییر این روند غلط باشد.



با اختصاص ۲۰ میلیارد دلار ارز ۲۸۵۰۰، براساس نرخ روز دلار، حدود 10,000,000,000,000,000 ریال رانت توزیع شده ایجاد می‌کند که بیش از یک‌سوم کل بودجه دولت و بیش از سه برابر کل یارانه نقدی است.



چرا ارزترجیحی بجای ‎دارو و ‎خوراک مردم صرف مواردی نظیر شرکت‌های هواپیمایی،لاستیک، مواداولیه چاپ،کاغذ، صنایع معدنی، صنایع منسوجات، پوشاک و.. شده؟ 



 

  • کد خبر : 375763
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار