خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/18 - 10:41
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فرهنگی
جشنواره‌ها برشی در معرفی مکتب حاج قاسم سلیمانی

منتظری: انتظار داریم جشنواره فیلم فجر بخش ویژه ای برای معرفی شهید سلیمانی اختصاص دهد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام جشنواره ها از فیلم گرفته تا موسیقی باید برشی در معرفی مکتب حاج قاسم سلیمانی داشته باشند، جدا از هر گونه سلیقه‌ای عمل کردن است.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: زمانی که جشنواره‌ای در سطح استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، انتظار می‌رود استعدادها شکوفا و نقش ایرانی و اسلامی در آن جشنواره نمایان باشد.



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: تبادل تجربه و اندیشه باید در جشنواره‌ها حاکم باشد؛ شرکت کنندگان قبل از اینکه در اندیشه کسب نتایج جشنواره‌ها باشند باید در فکر شکار تجربه‌های موفق در تمام عرصه‌ها باشند.



سیاست گذاری بلندمدت برای جشنواره‌ها زمینه حضور آنها در عرصه جهانی است



وی ادامه داد: سیاست گذاری بلندمدت برای جشنواره‌ها می‌تواند زمینه حضور آنها در عرصه جهانی را مهیا کند که متاسفانه در کشور ما تاکنون به این مسئله به صورت اساسی اندیشیده نشده است، باید هدف جشنواره‌ها از ابتدای شروع کار تا پایان مشخص باشد، جشنواره فیلم فجر باید مشخص کند در جستجوی چه هدفی است و آیا چشم انداز چند ساله‌ای برای موفقیت آن در نظر گرفته شده است؟



جشنواره فیلم فجر که هر ساله در بهمن ماه برگزار و توجه مخاطبان را به سمت چند فیلم شاخص جذب می‌کند، جای سوال اصلی باقی است ما با این جشنواره قرار است به کجا برسیم؟



منتظری یادآور شد: جشنواره فیلم فجر که هر ساله در بهمن ماه برگزار و توجه مخاطبان را به سمت چند فیلم شاخص جذب می‌کند، جای سوال اصلی باقی است ما با این جشنواره قرار است به کجا برسیم؟ هدف؛ حلقه مفقوده تمام جشنواره‌‌ها است. اگر چشم انداز و هدفی برای این موضوع مشخص شود هر جشنواره‌ای به عنوان یک پله برای صعود به بام موفقیت تعریف می‌شود. 



مانع از برخورد سلیقه‌ای دبیران جشنواره‌ها باشید



وی با اشاره به سلیقه‌ای عمل کردن دبیران در جشنواره‌ها گفت: در جشنواره فیلم فجر و دیگر جشنواره‌ها که هر ساله برگزار می‌شوند باید نکات مثبت و منفی در کنار پیشرفت هر ساله آنها تعیین شود؛ اگر چنین اتفاقی رخ دهد مانع از برخورد سلیقه‌ای دبیران در جشنواره‌ها خواهیم بود. مسیر جشنواره‌ها تعریف شده است بر همین اساس بهتر است دبیران ثابت انتخاب شوند تا به واسطه سلیقه دبیران شاهد تغییر جشنواره نباشیم.



سینما جزو موثرترین وسایل ارتباطی انتقال پیام است 



نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: جشنواره فیلم فجر با معرفی ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی بیش از بعد ملی باید به فکر کیفیت آثار باشد؛ باید بپذیریم سینما جزو موثرترین وسایل ارتباطی انتقال پیام است و هیچ هنری به اندازه سینما نمی‌تواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند، بر همین اساس خوب است از ابزاری که برای انتقال فرهنگ، آداب و رسوم سنت‌ها و معرفی مفاخر و مشاهیر اقدام کنیم، در حال حاضر یکی از مفاخر عصر کنونی شهید قاسم سلیمانی است، انتظار داریم در جشنواره امسال بخش‌های ویژه‌ای به معرفی سردار دل‌ها اختصاص پیدا کند و برای سال‌های آینده هم برمعرفی مکتب حاج قاسم هم تلاش کنند.



جشنواره‌ها  برشی در معرفی مکتب حاج قاسم سلیمانی باشند



وی در ادامه تاکید کرد: تمام جشنواره‌ها از فیلم گرفته تا موسیقی باید برشی در معرفی مکتب حاج قاسم سلیمانی داشته باشند، جدا از هر گونه سلیقه‌ای عمل کرد؛  پرداختن به چنین شخصیتی در مقیاس جهانی می‌تواند مخاطبان جهانی برای سینما به همراه داشته باشد.



منتظری با اشاره به کمک مجلس برای تولید آثار فاخر سینمایی تاکید کرد: کمیسیون با دعوت از وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه اختصاص یافته به نهادها و سازمان‌های زیر مجموعه خود را مورد بررسی قرار داده است. به فرض مثال طبق جلسه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد داشتیم بودجه سازمان سینمایی به میزان ۳۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، برآورد کمیسیون فرهنگی برای بودجه سینما کشور بسیار کم است که بخش عمده این مبلغ برای هزینه‌های اجتناب ناپذیر این سازمان هزینه می‌شود که حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومان از هزینه صرف تولید آثار فاخر سینمایی می‌شود؛ بر همین اساس نیاز است مجلس در تقویت ساختار سینمایی کشور کمک شایانی داشته باشد.



بیشتر بخوانید:





نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در دیداری که با ریاست سازمان سینمایی داشتیم, مقرر شد که ارتباطات این سازمان با کمیسیون فرهنگی افزایش پیدا کند و نظام مسائل سینما در اختیار کمیسیون قرار بگیرد و فهرست مشکلات مشخص شود، در این بین مشکلات معیشتی و رفاهی هنرمندان مورد توجه باشد و کمیسیون تمام تلاش خود را می‌کند تا در جهت برقراری بیمه تا معیشت هنرمندان به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم و شاهد جان گرفتن صنعت سینمای کشور باشیم./



پایان پیام 



 

  • کد خبر : 335193
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار