خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/11 - 19:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
همتی:

مرجع تصمیم‌گیرنده برای برگزاری کنکور 99 ستاد ملی مقابله با کرونا است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مرجع تصمیم‌گیرنده برای برگزاری کنکور 99 ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: سازمان سنجش باید آماده برگزاری کنکور در هر زمانی باشد.

احمد همتی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره  زمان و نحوه برگزاری کنکور سال 99، اظهار کرد: سازمان سنجش آموزش کشور باید با در نظر تمهیداتی در جهت ارائه بسته‌های بهداشتی به داوطلبان و دست اندرکاران در روزهای برگزاری کنکور آماده برگزاری کنکور باشد ولی تصمیم‌گیرنده در این خصوص ستاد ملی مقابله با کرونا است.



نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست سازمان سنجش به منظور تهیه دستکش، ماسک و ژل ضدعفونی کننده برای داوطلبان کنور، افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا باید تمهیداتی برای موارد مورد نیاز سازمان سنجش برای داوطلبان و دست اندر کاران کنکور در نظر گیرد.



وی با بیان اینکه در شرایط عادی نیز برای برگزاری کنکور با مشکل کمبود فضا مواجه هستیم، ادامه داد: کنکور را باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با لحاظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود که این مسئله برگزاری آزمون کنکور را دشوار می‌کند.



این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: بنابراین ستاد ملی مقابله با کرونا باید درباره برگزاری کنکور نشست تخصصی با حضور مسئولان دست اندر کار برگزار کند و در باره این مهم تصمیم‌گیری و آن را اعلام کند. برای این منظور باید فاصله ۱.۶ متری بین هر صندلی را رعایت کرد و این امر نیازمند افزایش حوزه های برگزاری کنکور است.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تعویق و به تأخیر افتادن زمان کنکور را نیز یکی دیگر از گزینه های پیش رو در این شرایط برشمرد و گفت: بنابراین ضرورت دارد ستاد ملی هرچه سریع‌تر در این باره اعلام نظر رسمی کند تا خانواده‌ها از بلاتکلیفی خارج شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297240
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار