خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/11 - 15:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سلیمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب:

متولی مهدهای کودک باید تغییر کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهار تأسف رهبر انقلاب از رها بودن مهدکودک ها به دلیل اختلافات برخی دستگاههای دولتی تاکید کرد: مهدهای کودک مجموعه‌ای آموزشی است نه خدماتی و این نگاه به مهدهای کودک باید تغییر کند و متولی مهدهای کودک نیز باید آموزش و پرورش باشد.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با وزیر، معاونان، مدیران و رؤسای وزارت آموزش و پرورش در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به نکات مهمی در این دیدار اشاره فرمودند که باید چراغ راه آموزش و پرورش در آینده باشد.



نباید به آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه مصرفی نگاه کرد



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه زیربنایی است، افزود: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش باید به صورت ویژه صورت گیرد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید به آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه مصرفی نگاه کرد چرا که این نگاه برای آینده جامعه آسیب زا است.



مسیر جذب معلم باید از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باشد



وی با یادآوری اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب به آموزش و پرورش یک دستگاه مولد به عنوان مهم‌ترین نهاد برای تربیت نیروی انسانی است، گفت: به همین منظور تأکید شد که در گزینش معلمان و نیروی انسانی دقت شود و مسیر تعیین شده نیز دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تعریف و تاکید شد.



چرا سند تحول بنیادین پس از گذشت 9 سال هنوز روی زمین مانده است 



این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: همچنین گلایه شد که چرا سند تحول همچنان در بروکراسی اداری باقی مانده و شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرای کامل این سند مأموریت گرفت. متأسفانه در حالیکه سند تحول 9 سال روی زمین مانده بود، سند 2030 توسط عده‌ای ناباب و ناغافل به سرعت پیش رفت؛ وزارت آموزش و پرورش وظیفه مهمی دارد که نباید اجازه اجرای این سند را بدهد.



مهدهای کودک باید زیر نظر آموزش و پرورش باشد



سلیمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مهدهای کودک، تصریح کرد: مهدهای کودک مجموعه‌ای آموزشی است نه خدماتی و این نگاه به مهدهای کودک باید تغییر کند. متولی مهدهای کودک نیز باید آموزش و پرورش باشد.



وی ادامه داد: موضوع بعدی که مورد توجه رهبر انقلاب  قرار داشت، توجه به کرامت و شأن معلمان بود که این مسئله باید مورد توجه خود معلمان و آموزش و پرورش قرار گیرد تا معلم تمرکز لازم را برای معلمی داشته باشد.



مدارس سمپاد باید تقویت شوند 



سلیمی، توجه مقام معظم رهبری به مدارس سمپاد را نکته قابل توجه بعدی در بیانات رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: یکی از نتایج بی توجهی به سمپادها عدم کسب مقام در رقابت‌ها و المپیادهای علمی است لذا باید در مسئله تنوع مدارس تجدید نظر جدی شود.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، تأکید بر ارتقای مدارس دولتی را دیگر نکته مهم در بیانات امروز رهبر انقلاب برشمرد و گفت: متأسفانه امروز نگاه به مدارس دولتی نگاه درستی نیست و همین باعث شده مردم تصور کنند برای کسب رتبه بالا در کنکور باید حتما در مدارس غیرانتفاعی تحصیل کنند. امروز در کشورهای پیشرفته کیفیت مدارس دولتی بسیاری بالاتر از مدارس خصوصی است و این روند باید در کشور اصلاح شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 303724
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار