خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/02 - 16:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سید فرید موسوی:

مالیات خروج از کشور چیز جدیدی نیست/ هیچ مبلغ جدیدی از مسافر گرفته نمی‌شود

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس تصریح کرد: مالیات خروج از کشور همان عوارض خروج از کشور است که نامش تغییر کرده و هیچ مبلغ جدیدی از مسافر گرفته نمی‌شود.

سیدفرید موسوی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه روز گذشته صحن علنی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: پیش از این، در ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده تعریفی به نام عوارض خروج از کشور وجود داشت که روز گذشته این تعریف در ماده 33، از عوارض به مالیات تغییر نام پیدا کرد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه در قانون تعریف شد که هرکجا صحبت از عوارض شد، منابع حاصل از آن باید به شهرداری و دهیاری‌ها واریز شود، نام این عوارض خروج از کشور به مالیات تغییر یافت تا منابع حاصل از این محل به حساب خزانه داری عمومی کشور واریز شود.



بیشتر بخوانید:





وی با یادآوری اینکه عوارض خروج از کشور مبلغی است که در کشورهای مختلف با نام‌های مختلف روی بلیط و مبادی خروجی از کشور در یک یا چند مرحله محاسبه می‌شود، ادامه داد: این عوارض خروج در قانون مالیات بر ارزش افزوده به مالیات خروج از کشور تغییر نام داد و مبلغ آن هر ساله در قانون بودجه سالیانی توسط دولت پیشنهاد و در مجلس به تصویب می‌رسد.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از اظهارات غیر کارشناسی مسئولان وزارت میراث فرهنگی در خصوص عدم هماهنگی مجلس با این وزارتخانه برای تصویب این ماده، تصریح کرد: درحالیکه معاون پارلمانی این وزارتخانه در جریان مصوبه مجلس بوده اینگونه اظهارات ناشی از کم اطلاعی مسئولان وزارتخانه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری است./



پایان پیام

  • کد خبر : 294539
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار