خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/02 - 13:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اسماعیلی با اشاره به ترک تحصیل دختران؛ تاکید کرد:

فاکتورهای فقر اقتصادی و فرهنگی عمده دلیل جاماندگان از تحصیل

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر رشد ترک تحصیل دانش آموزان؛ گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته فاکتورهای مختلفی برای جاماندگان از تحصیل تعریف شده است که عمده‌ترین دلیل برای پسران فقر اقتصادی و برای دختران تفاوت‌های فرهنگی را می‌توان خلاصه کرد.

مهدی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد میزان دختران جا مانده از تحصیل در کشور، گفت: طبق آمار مرکز کشور، تعداد دختران بازمانده از تحصیل در مقطع تحصیلی متوسطه دوم در سال تحصیلی ۱۳۹۵-۱۳۹۶ حدود ۲۰۳ هزار و ۸۵۵ نفر بوده که در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به ۲۸۱ هزار و ۸۴۸ نفر رسیده است.



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اصل ۳۰ قانون اساسی و تحصیل رایگان، افزود: دولت وظیفه دارد بر مبنای این بند قانونی شرایط تحصیل رایگان را برای تمام کودکان و نوجوانان در سن تحصیل فراهم کند، در سنوات گذشته در برخی از مناطق کشور شاهد جا ماندن دانش آموزان دختر و پسر از تحصیل بودیم در شرایط کرونایی این اعداد و ارقام  جاماندگان از تحصیل به دلیل عدم امکانات آموزش مجازی افزایش داشت.



فاکتورهای نظیر مسائل فرهنگی در ترک تحصیل دختران دخیل است



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: با بازگشایی مدارس و حضوری شدن آموزش باز شاهد جاماندن تعدادی از کودکان لازم التعلیم از مدارس بودیم که بخشی از آمار اعلامی جاماندگان از تحصیل مربوط به دختران هستند، که طی بررسی‌های صورت گرفته فاکتورهای مختلفی برای جاماندگان از تحصیل تعریف شده است، عمده‌ترین دلیل برای پسران فقر اقتصادی و برای دختران تفاوت‌های فرهنگی را می‌توان خلاصه کرد.



چرایی ترک تحصیل دختران



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مدارس دخترانه در مقاطع دوره متوسطه دوم بسیار اندک است، برگزاری کلاس‌ها در این دوره به صورت مختلط سخت است و گاهی خانواده‌ها اجازه حضور فرزندان خود را در این کلاس‌ها را به لحاظ فرهنگی نمی‌دهند؛ بر همین اساس بسیاری از دختران مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.



بیشتر بخوانید:





اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: زنان به عنوان بخشی از جامعه در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری در عرصه‌های ملی و بین المللی نام آور هستند، در حال حاضر بخش عمده سطوح مدیریتی بر عهده زنان و دختران این سرزمین است، بر همین اساس مجلس در تلاش است در سیستم آموزشی کشور شرایطی را در مدارس و دانشگاه‌ها فراهم کند تا این استعدادها به مرحله شکوفایی عالی برسد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 357514
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار