خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/02 - 11:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
آبرامیان:

طرح کاهش مجازات حبس تعزیری بازدارنده است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: یکی از جنبه‌های مثبت طرح کاهش مجازات حبس تعزیری این است که بازدارندگی بسیار زیادی دارد و کسی که محکوم شود، باید تا پایان سپری کردن دوران محکومیتش در زندان بماند.

ژرژیک آبرامیان در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب طرح کاهش مجازات حبس تعزیری در مجلس، گفت: عمده‌ترین مسئله‌ای که در این قضیه از جانب طراحان مطرح شد، این است که لازم است جمعیت زندانیان کاهش یابد.



نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران افزود: یک واقعیت دیگر در قوانین مجازاتی ما این است که بعضاً حکم‌های مجازات به متهمان بسیار سنگین است  اما در عمل هرگز این مجازات‌ها اجرا نمی‌شود و گاهی اوقات راهکارهایی وجود دارد که زندانیان می‌توانند آزاد شوند.



وی ادامه داد: از سوی دیگر، مجازات‌های سنگین آنطور که باید و شاید در کاهش جرائم مؤثر نبوده است و بازدارندگی لازم را ندارد.



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح کاهش مجازات حبس تعزیری طرح بسیار خوبی است، افزود: این طرح باعث کاهش جمعیت زندانیان می‌شود و طول مدت مجازات کسانی که جرمشان قابل گذشت است، جرائم امنیتی ندارند و شاکی‌شان خصوصی نیست، کوتاه‌تر خواهد شد.



آبرامیان تصریح کرد: البته یکی دیگر از جنبه‌های مثبت طرح مذکور این است که بازدارندگی بسیار زیادی دارد و کسی که محکوم شود، مثل سابق نیست و باید تا پایان سپری کردن دوران محکومیتش در زندان بماند.



وی با اشاره به اینکه مهمترین بخش طرح کاهش مجازات حبس تعزیری، کاهش جمعیت زندانیان است، بیان کرد: جنبه بازدارندگی طرح هم بسیار حائز اهمیت است./



پایان پیام

  • کد خبر : 293002
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار