خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/24 - 13:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
محسنی بندپی تاکید کرد:

صنعت گردشگری مهمترین گزینه برای رهایی از اقتصاد نفتی

نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی گفت: با تقویت صنعت گردشگری می‌توانیم مسیر ارزآوری را به کشور از طریق خام فروشی نفت تغییر دهیم.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد جزئیات جلسه خود  با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در نشست ویژه‌ای که با حضور تعدادی از نمایندگان و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، پیرامون موضوعات مختلف صنایع دستی، گردشگری و ظرفیت میراث فرهنگی در سطح استانی و ملی بحث و بررسی شد.



نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: استان مازندران به دلیل منابع طبیعی(دریا و جنگل)، نزدیکی به پایتخت، وجود سه فرودگاه و چند بندر و همسایگی با چند کشور از ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است که می‌تواند سالانه پذیرای حجم زیادی از توریسم داخلی و خارجی باشد و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را در داخل کشور فراهم کند.



جدایی از اقتصاد تک محصولی نفت



وی تاکید کرد: در ادامه این نشست به جدایی از اقتصاد تک محصولی نفت و فروش خام این طلای سیاه اشاره و تاکید شد، بسیاری از استان‌های کشور از مازندران گرفته تا اصفهان و فارس و حتی سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت و ویژگی‌های برتر گردشگری کشور هستند که می‌تواند تحولی بزرگ در صنعت گردشگری کشور باشد. با تقویت صنعت گردشگری ما می‌توانیم مسیر ارزآوری را به کشور از طریق خام فروشی نفت تغییر دهیم.











ضرغامی


 



محسنی بندپی ادامه داد: اگر بتوانیم از ظرفیت بسیاری از استان‌های کشور به ویژه استان‌های شمالی در زمینه گردشگری استفاده کنیم بی شک منجر به توسعه اشتغال، افزایش ازدواج و کاهش مهاجرت جوانان به حاشیه شهرهای بزرگ کشور خواهد شد و شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح ملی خواهیم بود.



قبل از برند شدن صنایع دستی باید آنها را به لحاظ کمی و کیفی تقویت کنیم 



وی یادآور شد: در این نشست چند ساعته صحبت‌هایی از برند شدن صنایع دستی مطرح و مقرر گردید قبل از برند شدن صنایع دستی باید آنها را به لحاظ کمی و کیفی تقویت کنیم اگر بتوانیم دست صنایع دستی را بگیریم و عملا حمایت‌های مادی و معنوی از آنها صورت بگیرد بی شک تحولی بزرگ در رونق صنایع دستی را شاهد خواهیم بود.



بیشتر بخوانید:





نایب رئیس فراکسیون گردشگری در پایان خاطرنشان کرد: تقویت صنایع دستی یعنی حمایت از هنرمندان این عرصه که به رونق گردشگری ختم می‌شود، از بیمه هنرمندان گرفته تا رونق و توسعه این صنعت می‌تواند منجر به صادرات هنر و فرهنگ ایرانی به اقصی نقاط دنیا باشد بی شک رونق صنعت گردشگری یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 327276
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار