خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/29 - 13:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حق وردی ضمن دفاع از مواضع رئیس سازمان سنجش:

صدور حکمی کلی برای همه داوطلبان غیرکارشناسی است/ باید برای یافته‌‎های سازمان سنجش ارزش قائل شد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از صدور یک حکم کلی برای همه داوطلبانی که در مظان اتهام قرار داشتند، گفت: کمیسیون آموزش از مواضع رئیس سازمان سنجش دفاع می‌‎کند، نمی‌خواهم بگویم تمام کسانی که مظان اتهام قرار دارند، متقلب یا متخلف هستند، قطعا این موضوع باید بررسی شود ولی باید برای یافته های سازمان سنجش نیز ارزش قائل شد.

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به ماجرای استعفای پورعباس رئیس سازمان سنجش، عنوان کرد: قطعا در این ماجرا حق با رئیس سازمان سنجش بوده و بنده به عنوان عضوی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس از مواضع رئیس سازمان سجنش حمایت می‌کنیم.



نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک قاعده کلی وجود دارد که قانون عطف به ما سبق نمی‌شود و استفساریه مجلس در خصوص رسیدگی به تخلفات دانشجویان نباید مشمول موارد گذشته می‌شد.



وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری با استناد به همین قانون مجلس، پرونده‌هایی را مورد بررسی قرار دادند که مربوط به گذشته بود ولی مصوبه مجلس نوعی تأکید بود که پرونده های دارای ابهام باید در دوره‌ای به نتیجه برسد که داوطلب در دانشگاه شروع به تحصیل نکرده است.



حق وردی تصریح کرد: این موضوع جو بدی در جامعه ایجاد کرده است، نمی‌خواهم بگویم تمام کسانی که مظان اتهام قرار دارند، متقلب یا متخلف هستند، قطعا موضوع باید بررسی شود ولی به یافته های سازمان سنجش نیز باید اعتنا شود.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: بنابراین صدور یک حکم کلی برای بازگشت تمامی داوطلبان که در خصوص آن‌ها بحث مطرح است، کارشناسی به نظر نمی‌رسد و اعتبار حوزه آموزش عالی کشور را نیز زیر سئوال می‌برد./



پایان پیام

  • کد خبر : 373404
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار