خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/14 - 20:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
قمی مطرح کرد

شیوع ویروس کرونا؛ تلنگری برای بهبود شرایط آموزش از راه دور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، آموزش از راه دور را یکی از مهم‌ترین روش‌های آموزشی در دنیا خواند که در کشور ما باید دنبال شود.

محمد قمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با بیان اینکه روش‌های آموزش غیر حضوری نمونه‌های فراوانی در دنیا و سوابق و تجربه‎های کوچک‌تری در کشور خودمان دارد، ‌اظهار کرد: برای نمونه کشور استرالیا به دلیل پهناوری و وسعتی که دارد آموزش دانشگاهی و حتی مدارس خود را از طریق تلویزیون و فیلم‌های آموزشی ضبط شده پیگیری می‌کنند که البته به صورت ماهانه هم تک جلساتی برای رفع اشکالات درسی برگزار می‌شود.



نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: با پدید آمدن این شرایط خاص در کشور نیز ما باید از الگوهای آزموده شده سایر کشورها بهره ببریم که البته امروز شبکه آموزش صدا و سیما گامی در همین جهت برداشته است.



این نماینده مردم در مجلس در مجلس دهم با یادآوری اینکه به این دلیل که تجربه قبلی زیادی در این حوزه نداریم، قطعا در گام‌های اول با مشکلاتی مواجه خواهیم بود، ادامه داد: همین فضا موجب می‌شود که دانش آموز با وجود بهره برداری نسبی اما از فضای درسی جدا نماند.



بیشتر بخوانید:





قمی، بهره گیری از فضای مجازی را نیز راه دیگری برای آموزش در شرایط تعطیلی مدارس خواند و گفت: باید در این شرایط اول از همه خانواده‌ها و پس از آن خود فرهنگیان همراهی داشته باشند تا دانش آموزان از این فضا جدا نمانند.



برخی دانشگاه‌ها به خوبی از ظرفیت فضای مجازی بهره می‌گیرند



وی اضافه کرد: همچنین امروز شاهد هستیم برخی از دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت مجازی، امور آموزشی خود را به خوبی از این طریق دنبال می‌کنند که این مهم جای تقدیر دارد.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا تلنگری برای سیستم آموزشی کشور بود تا روش آموزش از راه دور به نحو بهتر و دقیق تری در سال آینده دنبال و زیرساخت‌های آن بهتر از امروز پیش بینی شود./



خبرنگار: هدی ریسمانچی



پایان پیام

  • کد خبر : 295847
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار